شناسهٔ خبر: 67252173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جزئیات تدابیر امنیتی فرانسه در آستانه المپیک

اقتصادنیوز: شبکه خبری «یورونیوز» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که فرانسه تدابیر امنیتی را در راستای آماده شدن برای مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در ماه آتی میلادی افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تارنمای یورونیوز، بالگردهای نظامی در مراسم افتتاحیه المپیک در روز ۲۶ ژوئیه (پنجم مرداد) در پاریس که یک چالش امنیتی جدی است، گشت‌زنی و از حریم هوایی محافظت خواهند کرد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود.

حدود ۲۰۰ هیات [از کشورهای شرکت کننده] المپیک به رژه بیش از ۸۰ قایق در رود سن می‌پیوندد. این مراسم قرار است در امتداد یک مسیر ۶ کیلومتری برگزار شود.

بر اساس این گزارش، مسیر قایقرانی برنامه‌ریزی شده ۶ کیلومتری در رود سن، به موضوع اصلی بحث‌ها درمورد برگزاری این رویداد منحصر به فرد در فضای باز و قرار گرفتن در معرض خطرهای احتمالی تبدیل شده است.

در همین حال، تامین امنیت مراسم افتتاحیه المپیک یکی از سخت‌ترین چالش‌های پیش روی دولت پاریس است.

بر اساس تصمیم دولت فرانسه، به دلیل نگرانی‌های امنیتی، دسترسی رایگان به گردشگران برای تماشای مراسم افتتاحیه داده نمی‌شود.

لوران نونز رئیس پلیس پاریس در این باره گفت که هرکسی که بخواهد در روزهای قبل از مراسم و در همان روز وارد منطقه شود، باید از قبل به طور برخط پیش ثبت‌نام کند تا سوابق فرد بررسی شود.

نگرانی‌های امنیتی پیش از این باعث شده بود که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در ماه آوریل (فروردین) اعلام کند که اگر سطح تهدید بسیار بالا باشد، مراسم افتتاحیه ممکن است به ورزشگاه «استادوفرانس» منتقل شود. با این حال، تاکنون هیچ جایگزینی برای مراسم افتتاحیه المپیک انجام نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما