شناسهٔ خبر: 67252121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یک سهمیه پرسپولیس سوخت

12 روز جنجالی برای پرسپولیس و اورونوف

اوستون اورونوف به یک دلیل خاص باید در لیست بزرگسالان پرسپولیس حضور داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، باتوجه به محدودیت لیست بزرگسالان، بازیکنان کلیدی در لیست امید و جوانان از اهمیت بسیار زیادی برای تیم‌های مدعی برخوردار است. نکته جالب اینکه این فصل حالا بازیکنانی که متولد 1380 باشند شانس حضور در لیست زیر 23 ساله را خواهند داشت و فهرست زیر 21 سال هم به متولدین 1382 متعلق خواهد بود.

البته بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال، 11 دی ماه مبنای محاسبه بازیکنان بزرگسال و غیربزرگسال است. به این ترتیب بازیکنانی که بعد از 11 دی 1380 متولد شده باشند در لیست زیر 23 ساله قرار خواهند گرفت و به عنوان بازیکن بزرگسال محاسبه نمی‌شوند.

2042114

همچنین قانون دیگری هم برای این فصل لیگ برتر تصویب شده که به باشگاه‌ها این امکان را می‌دهد دو بازیکنی را که لیگ بیست و سوم در لیست امید بودند و حالا باید به جمع بزرگسالان ملحق شوند، به عنوان سهمیه زیر 25 ساله استفاده کنند.

در این بین یک مورد خاص برای تیم پرسپولیس وجود دارد. اوستون اورونوف، ستاره ازبکستانی سرخپوشان که به عنوان بهترین بازیکن نیم فصل دوم این تیم شناخته می‌شود، متولد 29 آذر 1379 است و تنها به خاطر 12 روز سن بیشتر، از لیست امید قرمزها خارج و در لیست بزرگسالان جای گرفت.

2023866

در صورتی که شناسنامه اورونوف برای 11 دی 1379 به بعد بود، او فصل پیش در لیست امید قرار می‌گرفت و این فصل هم می‌توانست در لیست زیر 25 ساله پرسپولیس باشد و یک جای خالی در فهرست بزرگسالان قرمزها به وجود بیاید.

اورونوف که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، باتوجه به شرایط مطلوب مورد توجه چندین تیم قرار دارد و پرسپولیس برای فصل بعد کار بسیار دشواری برای حفظ او خواهد داشت.

نظر شما