شناسهٔ خبر: 67252028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های لرستان:

«کتاب» باید در دسترس عموم قرار بگیرد

حجت الاسلام سبزیان گفت: سیاست محوری اداره کل کتابخانه‌های عمومی در استان این است که کتاب در دسترس عموم قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام «علی سبزیان» مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان امروز (سه‌شنبه) در دیدار با  محمد چگنی نژادمدیرکل کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به نقش کتابخانه‌های مساجد در تقویت و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: با مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در گام نخست ۱۱۰ کتابخانه مسجد در استان لرستان تجهیز می‌شوند.

وی گفت: کتابخانه‌های مساجد ظرفیت بزرگی در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین آحاد مردم جامعه هستند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های لرستان با بیان اینکه سیاست محوری اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان این است که کتاب در دسترس عموم قرار گیرد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه‌های مساجد، ظرفیتی در راستای تحقق این مهم محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام سبزیان با اشاره به اهمیت تقویت کتابخانه‌های مساجد، افزود: با مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در گام نخست وضعیت ۱۱۰ کتابخانه مسجد استان ساماندهی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، به دنبال راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه ساز در استان لرستان هستیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان در ادامه از اجرای طرح آموزش کتابداران مساجد خبر داد و افزود: برخی از کتابخانه‌های مساجد نیاز به نوسازی و تجهیز امکانات دارد که در این مهم در برنامه‌ریزی‌های مورد تأکید قرار دارد.

حجت‌الاسلام سبزیان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان و ستاد کانون‌های مساجد استان، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه فرصتی است که موانع و مشکلات کتابخانه‌های مساجد شناسایی و با تعامل و هم‌افزایی نسبت به رفع این مشکلات اقدام کرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه‌ها باعث نمود بیشتر فعالیت‌ها شده و بسیاری از افراد جامعه را می‌توان به سمت کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فعالیت‌های فرهنگی کشاند.
انتهای پیام/

نظر شما