شناسهٔ خبر: 67251842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

انتقاد نماینده مجلس از هزینه سنگین تیمهای صنعتی

احسان قاضی‌زاده هاشمی از مخارج سنگین برخی از باشگاه‌های صنعتی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، قاضی‌زاده که شب گذشته میهمان برنامه فوتبال برتر بود، در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع فساد در فوتبال اشاره کرد و گفت: اصل کار ما فساد ستیزی است‌. یک بعد دیگر این پرونده، چالش‌هایی است که ما نسبت به باشگاه‌های صنعنی و معدنی داریم؛ اعداد و ارقام بعضا ممکن است در ورزش ما اعداد و ارقام معناداری باشد. هفته گذشته با عزیزان در کمیته ملی المپیک صحبت کردیم و بعضی فدراسيون‌های ما حتی برای تمرین و آماده‌سازی مشکل دارند. ما یک ماه دیگر مسابقات المپیک را داریم و پای حیثیت و آبروی کشور ما در میان است.

او ادامه داد: وقتی این ورزشکاران و مربیان و قهرمان‌ها و رئیس فدراسیون‌ها اخبار را می‌شنوند، به شدت مایوس می‌شوند. این موضوع باید ساماندهی شود. ما حتی سهم پیوست اجتماعی باشگاه‌های صنعتی و معدنی را با یک شفافیت ویژه پیگیری کنیم. اصلا کجا هزینه می‌شود؟ بعضا سودهای سرشاری وجود دارد. گفته می‌شود بعضی از شرکت‌های معدنی‌مان تا سالی ۷۰ هزار میلیارد تومان سود دارند. شاید خرج کردن ۲۰۰-۳۰۰ یا هزار میلیارد عدد بزرگی نباشد. این رقم در ورزش معنا دارد و اتفاقا ما باید در این گلوگاه ورود پیدا کنیم. این پول‌ها چرا به مدیر باشگاه داده می‌شود؟ چرا مدیر اصلی آنجا چنین پولی در اختیارش قرار می‌گیرد؟

قاضی‌زاده در ادامه گفت: همین الان در یک شهرستان، وقتی تیم فوتسالش گیر ۲۰ میلیون پول یا یک دست لباس است. این بی عدالتی و عدم توازن یک بحث دیگری دارد که باید وارد آن شویم. این رسالتی است که که نمایندگان مجلس جدید باید با قوت و قدرت ادامه بدهند تا این پول مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت‌های معدنی صنعتی به چه سرانجامی و چگونه اداره می‌شود تا گله سایر فدراسيون‌ها را نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: تمام روسای فدراسیون‌های ورزشی در بودجه سالیانه‌شان با من در ارتباط هستند که گله‌مندند. وقتی این اخبار اینطور پخش می‌شود می‌گویند چه خبر است؟ این موضوع را شفاف و دقیق پیگیری کنید. اصلا مس رفسنجان در باشگاه‌های صنعتی و معدنی کشور ما یک جزء کوچک است. نباید طوری شود که بگویند آن تیم هم بود و همه به هم انگشت اتهام بزنند و یک پرونده ایجاد شود و یک سرخوردگی ایجاد شود و یاس و ناامیدی شکل بگیرد. من به دوستان المپیک گفتم شما باید به ورزشکار روحیه بدهید، وگرنه این اخبار و این سرخوردگی اثر قطعی در نتایج‌شان دارد.

نظر شما