شناسهٔ خبر: 67251603 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اسرائیل در شوک ؛ نفوذ یک هدهد به قلب اسرائیل + فیلم

حزب الله لبنان امروز سه‌شنبه با انتشار یک ویدئو از نفوذ پهپاد شناسایی خود به شمال فلسطین اشغالی و تصویربرداری از مکان‌های نظامی و راهبردی اشغالگران، شوک جدیدی به صهیونیست‌ها وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس؛ تحت عنوان «این چیزی است که هُدهُدِ [ما] با آن بازگشت»، مقاومت اسلامی لبنان ویدئویی از مناطق حساس و انبارهای مواد شیمیایی و نفت در بندر حیفا و مناطق مهم و بانک اهداف در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد. تصاویری که پهپاد مقاومت آن را ضبط کرده بود.
لحظاتی پیش از انتشار این ویدئو رسانه‌های لبنانی نزدیک به مقاومت گزارش داده بودند: «گوش به زنگ باشید...هدهد با چه چیزی باز می‌گردد».
گروه رسانه‌ای الاعلام الحربی لبنان ابتدا یک ویدئوی 42 ثانیه‌ای از مکان‌های مهم و حساس رژیم صهیونیستی در بندر حیفا منتشر کرد و سپس یک ویدئوی طولانی‌تر (بیش از 9 دقیقه) را منتشر کرد.
تمامی این تصاویر توسط پهپاد شناسایی حزب الله ضبط شده است؛ بدون اینکه پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بتواند آن را ساقط کند.
شبکه المنار نیز با بازنشر این خبر دلیل نام‌گذاری هدهد بر این پهپاد مقاومت را ویژگی‌های منحصر بفرد این پرنده در سرعت پرواز، پرواز تحت شرایط دشوار، توانایی بالا در استتار، هوشمندی و قابلیت بالای دفاع از خود دانست.
تحلیلگر مسائل نظامی و سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان سرتیپ محمد عباس در خصوص این دستاورد غافلگیرکننده حزب‌الله لبنان گفت که نام‌گذاری هدهد بیانگر مسافت طولانی آن در پرواز و بازگشتش با اخباری دقیق است. ویدئوی منتشر شده، ده‌ها هدف «فوق العاده حیاتی» را نشان داد و مقاومت ثابت کرد که ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای دارد.
وی تاکید کرد که پهپادهای مقاومت اسلامی در لبنان همه سیستم‌های پدافند هوایی را دور زدند و بدون اینکه این ابزارها بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند، بازگشتند.

نظر شما