شناسهٔ خبر: 67251389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت الله محمدی لائینی:

روستاها باید مولد و به‌روز باشند

آیت الله محمدی لائینی:باید همت کنید مازندران دیار علویان این دیار سبز، صادرات و ارزیابی داشته باشد، مازندران خودش یک کشور و مایه غبطه است فقط باید مدیریت تحول‌گرا باشد.

صاحب‌خبر -

مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی و دستگاه های وابسته به‌مناسبت روز جهاد سازندگی و کشاورزی با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.

آیت الله محمدی لائینی در این دیدار گفت: شهید آیت الله رئیسی در صبح جمعه که در مازندران جلسه‌ای با وزرا داشتند در رابطه با واردات دو بحث استفاده از اینکه از چه ارزی استفاده شود و از ارز ترجیحی استفاده نشود و دوم اینکه مقدار واردات چقدر باشد صحبت کردند که نشان از دغدغه ایشان نسبت به کشاورزان دارد.

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه برنج و کشاورزی افزود: در سال‌های قبل صادرات کمتر و حدود ۳۰هزار تن بود و الان رشد ۱۲برابری داشته است، اصلا قابل قیاس نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: زیرساخت‌ها آماده نیست، در بحث شناسنامه‌دار شدن محصولات تلاش کنیم، از نظر مکانیزه کردن کشاورزی و استفاده از دانش هسته‌ای در این حوزه ضعیف هستیم، در قسمت قاچاق دام، خسارت ذبح دام‌های مولد جنایت است.

وی تصریح کرد: متاسفانه روستاها را به سمت رفاهی محض و مصرف‌گرایی پیش بردند در حالی که سیاست مدیریت روستاها مثل گذشته باید باشد یعنی مولد باشند و بهتر از گذشته یعنی از شکل صنعتی‌اش به شکل روز تغییر پیدا کنند.

آیت الله لائینی اظهار کرد: در حوزه دام و نظارت بر ذبح دام خیلی باید دقت‌های لازم در بحث تحقیقات کشاورزی صورت بگیرد و خیلی حرف داریم.

وی افزود: باید همت کنید مازندران دیار علویان این دیار سبز، صادرات و ارزیابی داشته باشد، مازندران خودش یک کشور و مایه غبطه است فقط باید مدیریت تحول‌گرا باشد.

نظر شما