شناسهٔ خبر: 67388622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد امید مازندران: رئیس‌ جمهور منتخب برنامه‌های موجود را اجرا کند

ساری- ایرنا- رئیس ستاد امید مازندران گفت: ما در کشور با کمبود برنامه و راهبرد مواجه نیستیم و به جای اینکه بر تدوین برنامه‌های جدید تاکید شود، باید رئیس‌ جمهوری را انتخاب کنیم که توان اجرای برنامه‌های موجود و بر زمین مانده را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا شریعت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌ که در کشور مشکل برنامه وجود ندارد، اظهار کرد: تعداد برنامه‌های بر زمین مانده و اجرا نشده در کشور کم نیست و لازم است به جای ارائه برنامه‌های متعدد و وعده‌های مختلفی که از سوی برخی نامزدها می‌شنویم، بر اجرای همان برنامه‌های موجود که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام تدوین شده‌اند، تمرکز شود.

وی افزود: ما آنقدر در کشور برنامه داریم که گاهی تداخل برنامه‌ها به چشم می‌آید و در چنین شرایطی این‌ که یک نامزد برنامه‌های جدید و متعدد ارائه بدهد به نظر مرتکب رفتاری پوپولیستی شده است زیرا وقتی سیاست‌های کلی نظام مشخص است و برنامه‌های کلان مانند برنامه پنجم، ششم و هفتم توسعه نوشته می‌شود و به تصویب مجلس می‌رسد، هر دولتی که روی کار می‌آید باید بر همان اساس فعالیت کند.

فرماندار اسبق آمل خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌ها به مدیر خوب نیاز دارد، ما مشکل برنامه نداریم، برای اجرا باید تیم قدرتمندی را شکل دهیم و باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که این برنامه‌ها را با کمک کارشناسان به مرحله اجرا درآورد.

رئیس ستاد امید مازندران با بیان این‌که بدون متخصص و کارشناس نمی‌توان برنامه‌ها را اجرا کرد، افزود: پزشکیان در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و تبلیغاتی‌اش همواره تخصص‌گرایی و کارشناس‌گرایی را مورد تاکید قرار داده است چون هر جا از کارشناسی دور شدیم آسیب دیدیم، مگر می‌شود یک نفر در همه حوزه‌ها متخصص باشد، کار را باید به کارشناس سپرد.

شریعت تصریح کرد: یک رییس‌ جمهور باید قدرت تجزیه و تحلیل و انتخاب راه درست از بین راهکارهای مختلف را داشته باشد و به توان متخصصان و کارشناسان تکیه کند.

رئیس ستاد امید مازندران: رئیس‌ جمهور منتخب برنامه‌های موجود را اجرا کند

وی افزود: بسیار مهم است که چه کسی رییس‌ جمهور باشد. اگر تمام دولت‌های پس از انقلاب را بر اساس شاخص‌های توسعه بررسی کنید درمی‌یابید که دولت خاتمی بهترین بود، این یعنی با نفت ۹ دلاری می‌توان رشد اقتصادی بیش از پنج درصدی را ثبت کرد و با نفت ۱۵۹ دلاری هم می‌توان کشور را از فرایند توسعه دور ساخت و این تفاوت مدیریت و نگاه رئیس‌ جمهور و تیم کارشناسی همراه اوست.

رئیس ستاد امید مازندران اظهار کرد: اگر بتوانیم مشکل تحریم را برداریم و جلوی هدررفت بودجه که از همین تحریم‌ها به کشور تحمیل می‌شود را بگیریم، تحول اقتصادی بزرگی در کشور رقم می‌خورد و در حال حاضر به اندازه بودجه یک کشور، اعتبار صرف دور زدن تحریم‌ها می‌شود.

شریعت گفت: دنیای امروز روی اندیشه تصمیم می‌گیرد و نخبگان می‌توانند کشور را نجات دهند. ولی ما دچار فرار مغزها یا به عبارتی بهتر راندن مغزها هستیم.

جریان‌سازی مازندرانی‌ها در انتخابات

فرماندار اسبق آمل و محمودآباد در باره آخرین وضعیت فضای انتخاباتی این استان در فاصله ۲ روز مانده به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: مردم مازندران هوش سیاسی بالایی دارند و در ادوار مختلف انتخابات همواره اثرگذار و حتی گاهی جریان‌ساز ظاهر شده‌اند کمااینکه موج انتخاباتی حمایت از خاتمی و روحانی در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۹۲ در همین استان شکل گرفت و به سایر نقاط کشور کشیده شد.

شریعت اظهار کرد: در این دوره انتخابات بدلیل سانحه تلخی که برای رئیس‌ جمهور و همراهانش پیش آمد و غیرمنتظره بودن انتخابات، فرصت تبلیغاتی مانند ادوار قبل فراهم نبود.

وی اضافه کرد: برای برگزاری سخنرانی جواد ظریف در ساری با این که یک روز قبل تصمیم گرفته شد و زمان مناسبی برای تبلیغ مکان خوبی برای برگزاری گردهمایی نداشتیم، با تبلیغاتی محدود در فضای مجازی حضور پرشوری رقم خورد و در بابل هم شاهد استقبال خوب مردم بودیم و اینها نشان می‌دهد که هوش سیاسی مردم مازندران بالاست و بر همین اساس معتقدم رفتار انتخاباتی استان در این دوره به سود دکتر پزشکیان است.

رئیس ستاد امید مازندران در باره پیش‌بینی از نتیجه انتخابات نیز گفت: در این زمینه نمی‌توان پیش‌بینی مطلق داشت؛ اما می‌توان تحلیل کرد، سال ۱۳۷۶ هم شرایط تقریبا مشابهی داشتیم، تحلیل بسیاری از تحلیل‌گران و حتی بهترین مراکز نظرسنجی هم احتمال دوره دومی شدن انتخابات بود اما در همان مرحله اول کار تمام شد.

شریعت افزود: وقتی تعداد نفرات از یک اردوگاه بیشتر باشد رأی حامیان آن جریان بین نامزدها تقسیم می‌شود لذا باقی ماندن سایر نامزدها به سود پزشکیان خواهد بود، البته تاکنون بین ۲ نفر اصلی اصولگرایان یعنی آقایان قالبیاف و جلیلی نشانه‌ای برای کناره‌گیری دیده نشده است لذا اگر ائتلافی صورت گرفت نیز همچنان امیدواریم با مشارکت مردم دکتر پزشکیان پیروز شود.

وی اظهار کرد: در چند روز اخیر تنور انتخابات کمی از حالت سردی خارج شد و در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنم حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد مشارکت انتخاباتی در کشور ثبت شود اما اگر نرخ مشارکت بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش یابد پزشکیان پیروز انتخابات خواهد بود.

رئیس ستاد امید مازندران با تاکید بر لزوم حضور همه اقشار در شعب اخذ رأی و کنار گذاشتن تصمیم قهر با صندوق‌های رأی تصریح کرد: از همه کسانی که هنوز تصمیم نگرفتند که رای بدهند در هر جای کشور که هستند درخواست می‌کنم که در انتخابات مشارکت کنند زیرا مشارکت بالا به پیروزی پزشکیان ختم می‌شود و پشتوانه دولت ایشان را قوی‌تر می‌کند، امیدواریم در انتخابات هشتم تیر نیز با مشارکت بالا به مسیر بهبود فضای مدیریتی کشور کمک کنند، چون ایران برای همه ماست.

نظر شما