شناسهٔ خبر: 67251262 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتشار فراخوان سوگواره نقالی و پرده‌خوانی پیراهن عتیق

فراخوان نخستین سوگواره نقالی و پرده‌خوانی پیراهن عتیق (پیراهن سیدالشهدا) در سه بخش بزرگسالان، نوجوانان و کودکان منتشر شد.

صاحب‌خبر -

 نخستین سوگواره نقالی و پرده‌خوانی پیراهن عتیق (پیراهن سیدالشهدا) با هدف زنده نگه‌داشتن معارف ولایت علوی و واقعه عاشورا، استفاده از هنر اصیل نقالی در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و علوی، احیاء و ترویج اشعار و متون ادبی غنی ایرانی و اسلامی با محوریت سیدالشهدا و پیراهن معظم، بیان سبک زندگی، علم و عمل حضرت امام حسین (ع)، تقویت هنر نقالی و پرده‌خوانی و ایجاد انگیزه و پرورش نقالان و پرده خوانان جوان، تکریم و تعظیم ولایت علوی تا امام عصر (عج) نقش واقعه عاشورا و نشان شیعه (پیراهن عتیق) در زمانه معاصر تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 

بر اساس فراخوان، نزول پیراهن معظّم سید الشهدا (ع) از بهشت و قبول توبه حضرت آدم (ع) به واسطه این پیراهن معظّم، سیر پیراهن معظّم سید الشهدا (ع) در میان انبیای عظام و نجات همه ایشان، شفای چشمان حضرت یعقوب (ع) به واسطه این پیراهن معظّم، نزول پیراهن معظّم سید الشهدا (ع) در هنگام به آتش افتادن ابراهیم خلیل الله (ع) و نجات ایشان، نجات حضرت یونس (ع) از شکم ماهی به واسطه این پیراهن، تحویل پیراهن معظّم به حضرت زینب (س) توسط حضرت صدیقه کبری (س) سه روز پیش از شهادتشان جهت ارسال به کربلا، به غارت بردن پیراهن معظّم سید الشهدا (ع) در روز عاشورا، بازگرداندن پیراهن معظّم سید الشهدا (ع) به اهل بیت (ع) پس از تقاضای امام سجاد (ع) در شام، پیراهن معظّم سید الشهدا (ع) نزد امام زمان (ع) و پوشیدن این پیراهن معظّم در هنگام ظهور و اهتزاز پیراهن معظّم امام حسین (ع) از عرش الهی در آغاز ماه محرم هر سال و اعلام زمان ظهور برای حضرت صاحب الزمان (ع) به واسطه جوشش خون از این پیراهن معظّم در شب ظهور، محور محتوای آثار ارسالی این سوگواره خواهد بود. 

 به تمامی شرکت کنندگان کمک هزینه تعلق خواهد گرفت و پس از بررسی و ارزیابی آثار در بخش بزرگسالان به نفراول تندیس دیپلم افتخار و مبلغ نقدی ۲۰میلیون تومانی، به نفردوم لوح تقدیر مبلغ نقدی ۱۵میلیون تومانی و به نفرسوم لوح تقدیر ومبلغ نقدی ۱۰میلیون تومانی اهدا خواهد شد. 

 در بخش نوجوانان به نفر اول تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ نقدی۱۵میلیون تومان، به نفر دوم لوح تقدیرو مبلغ نقدی ۱۰میلیون تومان و به نفرسوم لوح تقدیر و مبلغ نقدی ۷میلیون تومان اعطا می‌شود. همچنین در بخش کودکان، به تمامی کودکان شرکت کننده لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون تومان تقدیم خواهد شد.

بر اساس گاهشمار سوگواره نقالی و پرده‌خوانی پیراهن عتیق، علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا ۲۰ تیرماه فرصت دارند تا آثار خود را در پیام‌رسان‌های بله و تلگرام به نشانی مورد نظر به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. آثار راه یافته به این سوگواره به مدت زمان ۳ روز از ۲۷ تیرماه تا ۲۹ تیرماه در شهر تهران به صورت میدانی اجرا خواهند شد. همچنین اختتامیه این رویداد هنری با معرفی برگزیدگان ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود.

چنانچه در بارگزاری اثر نقصی بوجود آمد و یا پرسشی پیرامون سوگواره داشتید می‌توانید از طریق پیامرسان ایتا یا به صورت پیامک پشتیبانی دبیرخانه را در جریان بگذارید.

برچسب‌ها:

نظر شما