شناسهٔ خبر: 67250997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نماینده مردم قزوین در مجلس:

اجرای کامل قوانین ایثارگری را پیگیری می‌کنم

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل قوانین ایثارگری را جدی پیگیری خواهم کرد تا به نتیجه برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، اسلام رجبعلی، کارشناس مسئول امور حقوقی و معاضدت قضایی و جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و حمیده خواجویی‌راد، مدیر بیمه دی استان قزوین با سالار آبنوش، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین موفقیت آبنوش را در انتخابات مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و برای ایشان که خود، فرد انقلابی و از خانواده بزرگ و معظم ایثارگران است، آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون برای خدمت به مردم استان قزوین به‌ویژه ایثارگران کرد.

وی در ادامه به تشریح گزارشی از ارائه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به جامعه ایثارگران پرداخت.

این مقام مسئول با اشاره به قوانین حوزه ایثارگران گفت: قوانین حوزه ایثارگری ۳۰ درصد اجرا شده و مابقی ناقص و یا اصلا اجرا نمی‌شود.

اسمعیلی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر اجرای کامل قوانین ایثارگران باشند تا خدمات شایسته و ارزنده‌ای به جامعه ایثارگران ارائه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خواستار پیگیری و اجرای قوانین ایثارگران در قانون برنامه هفتم توسعه به نحو احسن شد.

وی به واگذاری زمین طبق ماده ۷ قانون جامع خدمت‌رسانی ایثارگران اشاره کرد و گفت: این مهم چندین سال است که مغفول مانده اما در دولت سیزدهم توسط استاندار و معاون عمرانی استانداری پیگیری‌هایی انجام شده تا زمین مناسب در اختیار جامعه ایثارگران قرار گیرد.

اسمعیلی با اشاره به طرح جامع گلزار شهدای شهر قزوین افزود: کار مطالعاتی و تخصصی این طرح از دو سال گذشته آغاز شده و بعد از تایید نهایی در استان و بنیاد مرکز در صورت تامین اعتبار به صورت فازبندی اجرا می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای طرح یاد شده، بزرگترین مرکز فرهنگی در استان ایجاد شده و این مهم در معرفی شهدای قزوین به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان تاثیرگذار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جامعه ایثارگران نیاز جدی به مباحث درمانی دارند، به همین دلیل باید توجه بیشتری به این موضوع شود تا مراکز درمانی خدمات شایسته به این عزیزان ارائه دهند.

وی همچنین به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادها و تشکل‌های مردمی تاکید کرد.

در ادامه نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از خانواده بزرگ ایثارگران هستم به همین دلیل خودم را مدیون خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌دانم.

آبنوش با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت بسزایی دارد، افزود: باید برنامه‌های فرهنگی موثری در این راستا اجرا شود تا محقق شود.

وی در ادامه قول همراهی و همکاری در همه زمینه‌ها از جمله به نتیجه رسیدن قوانین ایثارگری را داد و گفت: این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مشکلاتی در حوزه قوانین ایثارگری وجود دارد به بنده ارجاع داده شود تا در حد توان پیگیری کنم.

۴۶

نظر شما