شناسهٔ خبر: 67250849 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر صمت:

۱.۵ میلیون خودرو تا پایان سال تولید می‌شود

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال جاری در کشور تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: عباس علی آبادی با بیان اینکه صنعت خودرو بر بسیاری از صنایع تاثیرگذار است، اظهار داشت: ۶۰ صنعت بصورت مستقیم و غیرمستقیم از صنعت خودرو تاثیر می‌پذیرند، اما آنچه که مورد نظر وزارت صمت است و به آن تاکید دارد بحث صنعت دانش بنیان صادرات محور است و این شعاری است که ما در وزارت صمت آن را دنبال و انتظار داریم که در مسیر آن حرکت شود. علی آبادی خطاب به مجموعه صنعت خودروسازی کشور اظهار داشت: اگر می‌خواهید مورد حمایت وزارت صمت قرار بگیرد باید در کار خود چند ویژگی را مورد توجه قرار دهید. اول اینکه برای ساخت قطعات به دنبال ساخت قطعات اصلی و گلوگاهی باشید، دوم مهندسی خود را تقویت کنید، سوم در بحث زنجیره تامین مطمئن باشید، زیرا تا زمانی که به زنجیره تامین قطعه‌سازی اطمینان نداشته باشد خودروساز نیستید و چهارم موضوع کمیت و کیفیت است.

به گزارش فارس، وزیر صمت با بیان اینکه در بخش تولید قابل قبول نیست که نتوانیم به هدف تعیین شده دست یابیم، افزود: در سال جاری متعهد شده‌ایم که بیش از یک و نیم میلیون دستگاه خودرو تولید کنیم و به سقف ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو برسیم که به نظرم دور از دسترس نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه به لحاظ کیفی نیز پذیرفتنی نیست که کیفیت خودرو‌ها پایین باشد، اظهار داشت: در جلسه امروز در مجلس یکی از انتقاد‌های جدی نمایندگان مجلس موضوع کیفیت خودرو‌ها بود در این صنعت رضایت کامل از کیفیت خودرو‌ها وجود ندارد و از زمانی که به خاطر دارم تاکنون کیفیت خودرو‌ها همواره مورد انتقاد بوده و هست، اما این مشکل باید حل شود.

وی اظهار داشت: بنابراین ما نیازمند تحولات و تغییرات نوآورانه هستیم و باید به صورت چشمگیر به این موضوع توجه کنیم بنابراین در بحث جهش کیفی و کمی حداقل انتظار این است که به صورت مداوم نوآوری در ارائه محصولات و رقابت با بازار جهانی در قالب نگاه صنعت دانش بنیان صادرات محور داشته باشیم. علی آبادی افزود: برای اینکه بتوانیم به محصولات دانش بنیان صادرات محور دست یابیم باید در بازار‌های جهانی حضور داشته باشیم. محصولات بی‌کیفیت را در بازار جهانی راه نمی‌دهند لذا صنایع اگر می‌خواهند که حمایت وزارت صمت را داشته باشند باید این ویژگی را تقویت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما