شناسهٔ خبر: 67250486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه تبریز:

دانشجویان باید در قبال کشور احساس مسئولیت کنند

رئیس دانشگاه تبریز داشتن مسئولیت اجتماعی را از دیگر وظایف دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بیان کرد و یادآوری کرد: شما دانشجویان باید در قبال کشورتان احساس مسئولیت کنید و برای تعالی، اقتدار، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشورتان تلاش نمایید.

صاحب‌خبر -

آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشکده‌های علوم طبیعی، شیمی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی عمران، فنی و مهندسی مرند، مهندسی شیمی، نفت، الهیات و علوم اسلامی در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز با حضور جمعی از اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده‌ها، دانشجویان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

دکتر صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز با ادای احترام به شهدا و به ویژه شهدای خدمت اظهار کرد: امروز، روز بزرگ و خوشحال‌کننده‌ای برای مسئولان دانشگاه، اساتید، دانشجویان عزیز و خانواده‌هایشان است چراکه جوانان نخبه کشورمان یک مرتبه از رشد و ترقی را سپری کردند.

وی افزود: شما دانش آموختگان دانشگاه تبریز، امروز افتخار بزرگی را نصیب خود کردید و آن اینکه از یکی از دانشگاه‌های مهم، برتر و پرافتخار کشورمان فارغ‌التحصیل می‌شوید.

وی در ادامه تاکید کرد: براساس رتبه‌بندی‌های شانگهای، تایمز و کیو-‌اس این دانشگاه در شش و هفت ماه اخیر، جهش فوق العاده‌ای داشته است و این در سایه تلاش و همکاری شما دانشجویان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی بدست آمده است.

رئیس دانشگاه تبریز مطرح کرد: براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی جهانی کیو-اس ۲۰۲۵، برای اولین بار توانسته در این رتبه‌بندی حضور یافته و جایگاه ۵۵۲ جهانی را کسب نماید و صعود و بهبود ۲۰۰ رتبه‌ای در حوزه پژوهش براساس نظام رتبه بندی شانگهای و صعود ۱۰۰ پله‌ای براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی تایمز از دیگر افتخارات و دستاوردهای علمی و آموزشی این دانشگاه است.

وی در ادامه اظهار کرد: کسب دانش و علم‌آموزی قطره قطره جمع می‌شود و یک دریا می‌شود و آن وقت تحول، رشد و توسعه لازم را برای جامعه و صنعت به وجود می‌آورد و کسب علم، تولید علم و فناوری باید براساس نیاز جامعه باشد و تولید علم ما هم باید جهت‌دار و درست برای تعالی و پیشرفت افراد و جامعه صورت گیرد.

وی افزود: پس از فارغ‌التحصیلی برخی افراد، دچار یک سری مشکلات می‌شوند که با تفکر و اندیشه هم می‌توان با پشت سرگذاشتن این موانع راه درست را انتخاب کرد و فردی مفید و با ارزشی برای خانواده، جامعه و کشور باشید.

دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز هم در بعد از ظهر آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشکده های مهندسی برق، عمران، مرند، شیمی و نفت و الهیات اذعان کرد: این آیین دانش آموختگی به همت، تلاش و زحمات ارزشمند مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود که انشاءالله شما دانشجویان عزیز و خانواده‌های محترم شما، بیشترین بهره و خاطره خوشی را از این مراسم به ارمغان ببرید.

رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز هم در این مراسم ضمن تشکر ویژه از دست اندرکاران برگزاری این آیین گفت: شما دانشجویان دانش‌آموخته، گل سرسبد دانشگاه و جامعه هستید.

دکتر سید مهدی بانان خجسته افزود: شما دانشجویان افتخار کنید که اولین مرحله دانش‌آموختگی خودتان را از دانشگاه تبریز که یکی از دانشگاه‌های پرافتخار ایران و دنیا است، فارغ التحصیل می‌شوید.

وی خاطر نشان کرد: امروز دانش آموختگی تعدادی از دانشجویان رشته‌های علوم پایه است که به نوعی مهجور واقع شده که شما دانشجویان با ادامه تحصیل دادن و با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خوب در آینده می توانید برای رشد و توسعه رشته‌های علوم پایه تلاش کنید.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: شما دانشجویان امروز در مرحله دوگانگی زندگی قرار دارید که فارغ‌التحصیلی و رسیدن به حایگاه بالاتر یک مرحله زندگی شماها است که خوشحالتان می‌کند و مرحله دیگر جدایی از دوستان و دانشگاه است که این مرحله دلتنگی را برایتان به وجود می‌آورد.

دکتر محمود زارعی افزود: بعد از دانش‌آموختگی شما دانشجویان، خانواده‌های شماها، دوستان و جامعه انتظار دارند، احساس مسئولیت داشته باشید و برای رشد و پیشرفت خود و جامعه تلاش نمایید. 

رئیس دانشکده علوم ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به داستان زندگی نامه استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل بیان کرد: استیو جابز، با وجود شکست و ناکامی‌های فراوان در طول زندگی و شغلی خود، در نهایت فردی موفق و نابغه‌ای بود که با ایجاد شرکت اپل، دنیا را متحول کرده است.

دکتر سید حمیدرضا مراثی اضافه کرد: شما دانشجویان نیز با الگو قرار دادن افراد موفق و تاثیرگذار در دنیا و کشورمان می‌توانید، نقش مهمی در رشد و پیشرفت کشورمان در حوزه‌های مختلف داشته باشید.

وی تاکید کرد: کشورمان از عصر باستان تا به امروز با توجه به تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی که دارد، باید از این ظرفیت‌ها و توانمندهای این کشور که شما نخبگان از جمله آن‌ها است، برای شکوه و اقتدار کشورمان گام‌های موثری بردارید.

رئیس دانشکد فیزیک دانشگاه تبریز هم در این مراسم با بیان اینکه در فرآیند آموزش و پژوهش دانشجویان یکی از ارکان مهم دانشگاه ها است، گفت: فارغ التحصیلی پایان تحصیل علم و دانش نیست، بلکه پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز یک دوره تحصیلی است، چرا که انسان هیچ وقت از تحصیل علم، مهارت، تجربه و تکنیک فارغ نخواهد شد.

دکترصالح اشرفی در ادامه با بیان اینکه استفاده از علم و دانشی که در دانشگاه از آن بهره‌مند شده‌اید، از مهم‌ترین وظایف شما بعد از پایان تحصیل به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بعد از فارغ‌التحصیلی ارتباط خودتان را با دانشگاه قطع نکنید و از این رو با توجه به شناختی که هر دانشجو از اساتید و فضای دانشگاهی خود دارد می‌تواند، بعد از ورود به فضای جامعه و دنیای کسب و کار، در گسترش امکانات و همچنین رفع مشکلات و نواقص موجود مفید باشد.

به گفته وی، دانشگاه دانشجویان را که بهترین استعدادهای جامعه هستند را جذب می‌کند و ماموریت دانشگاه پرورش رهبران شاخص جامعه در حوزه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای پیشرفت و تعالی کشور است، بنابراین فارغ التحصیلان دانشگاهی باید با اشتغال در مشاغل مناسب اثرگذارترین افراد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و علمی و تکنولوژیکی در کشور باشند.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این آیین اذعان کرد: دانشگاه خانه شما دانشجویان و دانش‌آموختگان است و نباید بعد از دانش‌آموختگی ارتباط خودتان را با اساتید و دانشگاه قطع نمایید.

دکتر سجاد توحیدی ادامه داد: بعد از فارغ‌التحصیلی، در زندگی پیش روی شما اتفاق‌های فراوانی خواهد افتاد که با انتخاب مسیر درست زندگی در آینده می‌توانید، فردی موفق برای خود، خانواده و کشورتان باشید.

وی افزود: در انتخاب مسیر درست زندگی باید یک تعریف درستی از معنای زندگی خودتان داشته باشید تا اینکه در آینده کمتر دچار مشکلات در زندگی و آینده شغلی خودتان شوید.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز هم در این آیین ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: انتخاب عنوان دانش‌آموختگی به جای فارغ‌التحصیلی، فرهنگ زیبای است.

دکتر هدایت ولادی، اضافه کرد: شما هرگز فارغ‌التحصیل نمی‌شوید، چرا که همواره درحال آموزش و آموختن خواهید بود و آن وقت آینده خوبی در انتظار شماها خواهد بود.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی مرند نیز در این مراسم گفت: شما دانش آموختگان دانشگاه تبریز در طول چهار سال تحصیل به موفقیت و هدف بزرگی دست یافتید که با بکاگیری این علم و دانش در آینده می‌توانید در اداره زندگی خود و خانوادهای خود و به خصوص برای رشد، توسعه و آبادی کشورمان نقش تعیین کننده‌ای داشته باشید.

دکتر ابوالفضل شهامت، در ادامه از دانشجویان خواست مسئولیت‌پذیری را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار بدهند و در تمامی مراحل زندگی موفق و سربلند باشند.

 دکتر علی بابائی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز نیز به نمایندگی از رئیس این دانشکده گفت: این دانش آموختگی سرآغاز مرحله جدیدی برای زندگی شما دانش آموختگان است و بنابراین منتظر حضور شما در مقاطع بالاتر هستیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده مهندسی شیمی و نفت هم به نمایندگی رئیس این دانشکده گفت: شما امروز از دانشگاه تبریز، یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوید و این مسئله موفقیت بزرگی برای شما دانش آموختگان این دانشگاه است.

دکتر لیلا خازینی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه بدون حضور دانشجو صفایی ندارد، تشریح کرد: شما امروز وارد زندگی حرفه‌ای جدید می‌شوید و از این رو در هر موقعیتی باید انتخاب درست داشته باشید و باید صداقت، وجدان کاری و اخلاق حرفه ای را سرلوحه کارها و فعالیت‌های خویش قرار دهید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، تجلیل از دانشجویان برگزیده، اجرای موسیقی و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این مراسم یک روزه بود.

دانشجویان باید در قبال کشور احساس مسئولیت کنند

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما