شناسهٔ خبر: 67250480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۵ روز جهنمی پیش روی خوزستان / هواشناسی این استان نسبت به وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر هشدار قرمز صادر کرد

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به تقویت و تداوم توده هوای گرم و افزایش دما از روز چهارشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت و تداوم توده هوای گرم و افزایش دما از روز چهارشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی از روز چهارشنبه هفته جاری تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده برای استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه افزایش دما و رخداد دما‌های ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد و بالاتر در بیشتر مناطق استان به جز مرتفع شمالی و شمال شرقی قابل انتظار است.

این اطلاعیه می‌افزاید: اثر مخاطره شامل گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: تا پایان هفته جاری با توجه به جریانات جنوبی به تناوب، شاهد انتقال رطوبت و وقوع پدیده شرجی در مناطق ساحلی و با شدت کمتر در مناطق جنوبی و مرکزی استان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری بیان کرد: در این ایام در بعدازظهر‌ها رشد ابر و رگبار‌های پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست. 

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۵۱ و ایذه با ۲۳.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۵ و حداقل ۲۹.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش تداوم یافتن دمای ۵۰ و یا بالاتر طی ۶ روز متوالی در استان طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر از دوشنبه تا جمعه هفته جاری در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما