شناسهٔ خبر: 67249841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسانه‌ها صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها باید در پوشش اخبار انتخابات، بی‌طرفی، دقت، صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هرگونه سوگیری و جانبداری آشکار پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

رسانه‌ها صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علیرضا نوروزی، با تاکید به اینکه رسانه‌ها نباید اقدام به انتشار اکاذیب، شایعات و اطلاعات نادرست کنند، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح و کامل درباره فرایند و جزئیات برگزاری انتخابات ایفا کنند  از سوی دیگر، ترویج فرهنگ مشارکت و اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی نیز باید از اولویت‌های رسانه‌ها باشد.

وی ادامه داد: ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های مستند درباره نامزدها و برنامه‌هایشان می‌تواند در تنویر افکار عمومی و جلب مشارکت بیشتر موثر باشد، ضمن اینکه پرداخت فعالیت‌های دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید و ادامه راه ایشان از انتظارات مورد اشاره در زمینه فراهم آوری مشارکت حداکثری است.

نوروزی به عوامل موثر بر موفقیت رسانه‌ها در پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل، آمادگی کامل رسانه‌ها از نظر امکانات فنی، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است، همچنین تدوین راهبردها و خط‌مشی‌های رسانه‌ای مناسب برای پوشش حرفه‌ای و جامع انتخابات ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: دسترسی آزاد و بدون تبعیض رسانه‌ها به اطلاعات و اخبار مرتبط با روند برگزاری انتخابات نیز یکی دیگر از عوامل کلیدی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین عامل اراده رسانه بر انجام وظایف ذاتی خود در امر اطلاع رسانی است، خاطرنشان کرد: استقلال عملکرد رسانه‌ها از جریانات سیاسی و اقتصادی خاص می‌تواند در ارائه گزارش‌های بی‌طرفانه تاثیرگذار باشد.

وی نقشه راه و برنامه‌ی عملیاتی فرهنگ و ارشاد پیرامون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد و توضیح داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای هماهنگی و تسهیل فرایند پوشش خبری رسانه‌ها با نهادهای متولی برگزاری انتخابات همکاری نزدیک می‌کند، همچنین این وزارتخانه برنامه‌ها و نشست‌های  مناسب برای آگاهی خبرنگاران و عوامل رسانه‌ای در حوزه ویژه پوشش انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌کند.

وی از دیگر وظایف عملیاتی مهم را نظارت دقیق بر عملکرد رسانه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات انتخاباتی و رعایت قوانین و مقررات مربوطه عنوان کرد.

نوروزی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد همکاری نزدیکی با موسسات فرهنگی و هنری که برای تهیه محتواهای فرهنگی، آموزشی و ترویجی مرتبط با اهمیت مشارکت در انتخابات برای آحاد جامعه، برنامه‌ریزی می‌کنند، دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ارتباط و ترغیب شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری در ورود به امر انتخابات و افزایش مشارکت از طریق این عزیزان مورد اهتمام این اداره کل است.

 

 

 

نظر شما