شناسهٔ خبر: 67249737 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راسک و میناب صاحب سینما می‌شوند/ تداوم نهضت سینماسازی

تهران- ایرنا- نهضت سینماسازی و توسعه زیرساخت سینمایی در کشور ادامه دارد و شهرهای کم‌برخوردار در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان و خراسان رضوی صاحب سینما می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در ادامه رویکرد حمایتی سازمان سینمایی، شهرهای نیک‌شهر و راسک در استان سیستان و بلوچستان، شهر بوانات در استان فارس، شهرهای میناب و حاجی‌آباد در استان هرمزگان و شهر تربت‌جام از خراسان رضوی صاحب سینما می‌شوند.

تجهیز و آماده‌سازی تنها سینمای شهر راسک در سیستان و بلوچستان

سینمای راسک، تنها سالن نمایش با ظرفیت ۲۷۰ صندلی در استان سیستان و بلوچستان است که به همت سینماشهر به سیستم نمایش، سیستم صوت دیجیتال، ویدیو پرژکتور لیزری ۴K و سرور سینمایی مجهز شد. این اقدام در راستای هدف‌گذاری سازمان سینمایی به منظور ارتقای ظرفیت‌های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت سینمایی در شهرهای فاقد سینما و در جهت خدمت‌رسانی به مردم محروم صورت گرفته و به زودی افتتاح خواهد شد.

این سینما در مرحله اخذ مجوز سمفا برای اضافه شدن به ناوگان سینمایی کشور قرار دارد و در حال حاضر مالکیت آن در اختیار بهره‌بردار خصوصی است.

شهرستان راسک با جمعیت ۱۱۰ هزارنفری در جنوبی‌ترین شهرستان استان سیستان و بلوچستان است که از غرب با بندر چابهار و شرق با مرز پاکستان همجوار است این در حالی است که پیش از افتتاح این سینما، مردم این منطقه برای تماشای فیلم در سینما ۴۰۰ کیلومتر تا زاهدان را طی کرده‌اند.

تجهیز سالن آمفی‌تئاتر نیکشهر در سیستان و بلوچستان

در ادامه اقدامات حمایتی سازمان سینمایی کشور از طریق موسسه سینماشهر سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی شهرستان نیکشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان نیز، تجهیز و به‌روز شد. این سالن با ظرفیت ۲۵۲ صندلی تنها سینمای این شهر است و در مرکز شهر و در مجاورت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکشهر قرار دارد. این مجموعه دارای یک پلاتو ۴۰ نفره و فعال است. شهرستان نیکشهر در مجاورت منطقه آزاد چابهار قرار دارد و جمعیت آن به ۳۵ هزار نفر می‌رسد. پیش از افتتاح این سینما مردم نیکشهر برای تماشای فیلم به سینما سیار در این منطقه مراجعه می‌کردند.

راسک و میناب صاحب سینما می‌شوند/ تداوم نهضت سینماسازی

سالن سینمای شهر بوانات فارس تجهیز شد

تنها سینمای شهر ۵۰ هزار نفری بوانات استان فارس نیز، طی سه ماهه اخیر توسط موسسه سینماشهر به سیستم صوت و تصویر و پرده نمایش مجهز شد. سالن سینمای «پرنیان» شهرستان بوانات استان فارس به زودی افتتاح می‌شود.

این سالن با ظرفیت ۳۱۴ نفر تنها سینمای این شهر است؛ مالکیت این سالن اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان بوده و دارای بهره‌بردار خصوصی است. پیش از این مردم شهر بوانات برای تماشای فیلم‌های اکران شده به شهرهای مجاور یا شیراز می‌رفتند که تا این شهر سه ساعت فاصله دارد.

تکمیل مراحل تجهیز سینماهای شهرهای میناب و حاجی‌آباد استان هرمزگان

سینمای شهرهای میناب و حاجی‌آباد استان هرمزگان تجهیز شد و به زودی بازگشایی می‌شوند.

سالن سینما «فرهنگ» شهر میناب با ظرفیت ۱۴۹ نفر با به‌روز شدن تجهیزاتی مانند صوت و تصویر، ویدئو پروژکتور و پرده نمایش توسط موسسه سینماشهر فعالیت خود را از سر می‌گیرد. این در حالی است که در همین استان، سالن سینما «خلیج فارس» شهر حاجی‌آباد این استان نیز، با ظرفیت ۳۰۰ صندلی پس از تجهیز در شرف بهره‌برداری است.

پیش از این اهالی این دو شهر برای تماشای فیلم‌های سینمایی باید به بندرعباس مرکز استان مراجعه می‌کردند. هر دو سالنی که به‌روز شده، به سیستم سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران) متصل است و به‌ زودی بازگشایی می‌شوند.

سالن سینما وحدت تربت‌جام تجهیز شد

سالن سینما و آمفی‌تئاتر شهر تربت‌جام خراسان رضوی توسط موسسه سینماشهر تجهیز و به‌ روز شد و به زودی افتتاح می‌شود. این سالن با ظرفیت ۲۴۰ صندلی در طبقه همکف و ۲۲ صندلی در بالکن تنها سینمای این شهر است و تاکنون اکران عمومی نداشته است و مالکیت آن مربوط به شهرداری است.

جمعیت شهر تربت‌جام بیش از ۱۴۰ هزار نفر است؛ این سالن به عنوان تنها سالن سینمای شهر در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. نزدیک‌ترین سینما به این شهر در شهر مشهد است.

نظر شما