شناسهٔ خبر: 67249727 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

رونمایی از قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی آئودی+ عکس

عصر خودرو- پس از اینکه پورشه تایکان در اوایل امسال دستخوش به‌روزرسانی جامع شد، این بار نوبت به برادر کوچک‌ترش یعنی آئودی E-Tron GT رسیده است. این خودروی برقی مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها مانند بهبود سرعت شارژ و برد بیشتر را دریافت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبر آنلاین، در آینده، سه نسخه متمایز برای انتخاب آئودی ای-ترون جی تی وجود خواهد داشت: S E-Tron GT، RS E-Tron GT، و پرچم‌دار RS E-Tron GT Performance.

این خودروی جدید نقش قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی تولیدی آئودی را بر عهده می‌گیرد. پیشرانه ای-ترون جی تی با قدرت 912 اسب بخاری، همچنان پشت هیولای 1019 اسب بخاری تایکان توربو GT قرار می‌گیرد. این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، فقط به 2٫5 ثانیه زمان نیاز دارد که البته دو دهم ثانیه کندتر از پورشه است.

نسخه‌های ضعیف‌تر مانند RS E-Tron شتاب 2٫8 ثانیه‌ای و قدرت 845 اسب بخاری دارند. نسخه پایه ای-ترون 671 اسب بخار قدرت برای ثبت شتاب 3٫4 ثانیه‌ای دارد. حداکثر سرعت مدل‌های دارای نشان RS به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. هر سه مدل این خودرو دارای یک ترکیب دوموتوره هستند که امکان حرکت تمام چرخ را فراهم می‌کند. آئودی می‌گوید پیکربندی تک موتوره و دیفرانسیل عقب برنامه‌ریزی نشده است.

سدان برقی آئودی یک بسته باتری ارتقا یافته نیز دارد. ظرفیت انرژی قابل‌استفاده از 84 کیلووات ساعت به 97 کیلووات ساعت رسیده است؛ این در حالی است که وزن آن 9 کیلوگرم کاهش یافته است. خبرهای خوب بیشتری در مورد باتری وجود دارد، چرا که اکنون از حداکثر توان شارژ 320 کیلوواتی در مقایسه با 270 کیلووات قبلی پشتیبانی می‌کند. در شرایط ایده آل، شارژ باتری در 18 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رسد. آئودی ای-ترون جی تی اکنون حداکثر برد 608 کیلومتری را ارائه می‌کند.

باتری تنها قطعه سخت‌افزاری نیست که وزن خود را کاهش داده است، زیرا موتور الکتریکی عقب تقریباً 9 کیلوگرم سبک‌تر از قبل است. جدیدترین مدل ای-ترون جی تی مجهز به یک سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ است. این قابلیت می‌تواند ارتفاع خودرو را بین 2٫1 تا 3 اینچ در ثانیه کاهش دهد تا هنگام عبور از دست‌انداز، راحتی را به حداکثر برساند.

آئودی می‌گوید تا زمانی که قیمت‌گذاری برای بازار ایالات‌متحده منتشر نشود، قیمت نسخه S این خودرو از 135200 دلار (معادل 7 میلیارد و 980 میلیون تومان) در آلمان شروع می‌شود، قوی‌ترین نسخه یعنی RS E-Tron GT Performance با قیمت 172200 دلار (معادل 10 میلیارد و 160 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

نظر شما