شناسهٔ خبر: 67249384 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

آبی‌ها بردن بدون امباپه را نمی‌دانند

کابوس در انتظار فرانسه: از پی‌اس‌جی یاد بگیر!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: آبی‌ها هشت سال است که بدون کیلیان امباپه "در مرحله پایانی رقابت‌های بین المللی (یورو و جام جهانی)" بازی نکرده‌اند. در این بین اما امباپه در برخی بازی‌های فرانسه به دلایلی مختلف غیبت داشت و تراز تیم نیز منفی بوده است.
مدت زمان در دسترس نبودن کیلیان امباپه پس از شکستگی بینی او در برابر اتریش (1-0) هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که فرانسه حداقل برای یک بازی بدون او خواهد بود. غیبتی که بی‌سابقه است، زیرا مهاجم رئال مادرید (79 بازی ملی، 47 گل) هرگز حتی یک بازی را در مرحله نهایی یک رقابت بزرگ بین المللی از دست نداده است. 
در واقع آخرین باری که آبی‌ها مجبور شدند 90 دقیقه بدون او کار کنند، در فینال یورو 2016 مقابل پرتغال در ورزشگاه استاد دو فرانس بود.
کیلیان امباپه همچنین در نیم ساعت پایانی سومین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2022 مقابل تونس به میدان رفت اما نتوانست مانع شکست 1-0 تیمش بود.
او البته در بازی‌های دوستانه، مقدماتی یا لیگ ملت‌ها در بازی‌هایی غیبت داشته یا از ابتدا به میدان نرفته است و فرانسه هرگز بدون او در ترکیب ثابت نتوانسته برنده شود: تساوی 0-0 مقابل کانادا در 9 ژوئن (16 دقیقه)، 2-2 مقابل یونان در 21 نوامبر (26 دقیقه، 1 پاس گل)، 1-2 مقابل آلمان در 12 سپتامبر که به میدان نرفت. همین اتفاق چند ماه قبل از جام جهانی 2022 قطر رخ داد: 1-1 مقابل اتریش (27 دقیقه) و 1-1 مقابل کرواسی که در میدان نبود.
این در حالی است که پی‌اس‌جی در فصل گذشته بدون امباپه توانست در سه بازی برنده شود. فرانسه باید از پی‌اس‌جی بردن بدون کیلیان را یاد بگیرد. بازی بعدی خروس‌ها برابر هلند (اول تیر) است.
 

نظر شما