شناسهٔ خبر: 67249086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ظریف: مهم است چه کسی در خیابان پاستور بنشیدند

خبرگزاری ایلنا

«در این سیاست خارجی مهم است که چه کسی ساکن خیابان پاستور و دفتر رئیس‌جمهوری باشد؛ رئیس‌جمهوری است که سیاست‌ها را می‌سازد و برای تصویب به شورای عالی امنیت ملی و رهبری برای تصویب می‌دهد. کسی باید باشد که با نگرش روشن به سیاست خارجی می‌نگرد و خودش حرف دارد و معتقد است که باید از کارشناسان استفاده کرد.»

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه پیشین کشورمان تاکید کرد: بدون سیاست خارجی مستقر و با اجماع، نمی‌توانیم منافع اقتصادی کشور را پیش ببریم بدون سیاست خارجی معقول، حتی نمی‌توانیم با دوستانمان روابط خوب داشته باشیم.

محمدجواد ظریف در میزگرد سیاست خارجی پزشکیان به عنوان کارشناس همراه این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسیار باعث افتخار بنده است که در کنار شخصیتی صادق و وطن‌پرست مانند آقای پزشکیان حضور داشته باشم. سیاست جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری به صورت خطوط کلی ارائه می‌شود و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت راهنمای سیاست خارجی است و چارچوب سیاست خارجی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی مهم است که چه کسی رییس جمهور است، گفت: در این سیاست خارجی بسیار بسیار مهم است چه کسی در خیابان پاستور و در خانه رئیس جمهور نشسته است، رئیس جمهور است که سیاست‌ها را می‌سازد و برای تصویب به شورای عالی امنیت ملی و به حضور مقام معظم رهبری ارائه می‌کند. رئیس جمهور است که سیاست‌ها را اجرا می‌کند و کسی که با نگرش روشن هم خودش خط دارد، ولی باور دارد باید از متخصصان و کارشناسان استفاده کند، این فرد می‌تواند در آینده کشور نقش داشته باشد.

وزیر خارجه پیشین کشورمان تاکید کرد: بدون سیاست خارجی مستقر و بدوم اجماع ملی نمی‌توانیم منافع اقتصادی کشور را پیش ببریم حتی نمی‌توانیم با دوستانمان روابط خوب داشته باشیم. بدون سیاست خارجی جدی و همگرا و راهگشا نمی‌توانیم دیپلماسی اقتصادی خوبی داشته باشیم. بدون سیاست خارجی معقول و متین نمی‌توانیم حتی با دوستانمان ارتباط داشته باشیم. نگاه ما به یک رابطه متوازن است تا هیچکس نتواند ار ایران بهره بگیرد بدون آن‌که ما به ازای آن را پرداخت کنیم. امیدواریم این سیاست خارجی برای این مردم، برای این کشور و برای نقش مهم منطقه‌ای ایران عزیز راهگشا باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما