شناسهٔ خبر: 67248939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با توجه به افزایش دما:

مشترکان مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر مشکلی برای تأمین آب در استان همدان وجود ندارد، اما منابع آبی ما محدود است و بنابراین مدیریت مصرف آب باید در دستور کار هم‌استانی‌های عزیز قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

مشترکان مدیریت مصرف آب را جدی بگیرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر افزود: میزان بارش در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته و سد اکباتان در شهر همدان، سرریز شده است که نشان دهنده لطف خداوند، مدیریت مصرف در شبکه، مدیریت مصرف منابع آب در بالادست سد اکباتان و هدایت این آب‌ها به سمت سد است.

او با اشاره به اهمیت آبرسانی از سد تالوار به همدان، تصریح کرد: آبرسانی از سد تالوار، یادگار رئیس جمهور شهید برای مردم همدان است و از زمانیکه این سد به مدار بهره برداری وارد شد، حدود ۱۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از آن، برداشت کردیم که تأثیر مهمی در مدیریت مصرف منابع آب سد اکباتان داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه تا قبل از خردادماه برداشتی از منابع آب سد اکباتان نداشتیم و منابع این سد به حداکثر ظرفیت خود رسید، گفت: ما ذخیره محدودی در سد اکباتان داریم که در حال حاضر، ورودی ندارد بنابراین باید آن را مدیریت کنیم، چون هیچ تضمینی پیرامون وضعیت بارش‌ها در سال آبی آینده وجود ندارد.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: با توجه به اهمیت آبرسانی به روستا‌ها به دستور استاندار همدان ۳۳۰ روستا نیز در قرارداد دوم جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، در دستور کار قرار گرفت و تا سه سال آینده، ۴۹۰ روستا آبرسانی می‌شوند.

نظر شما