شناسهٔ خبر: 67837492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۶۴ مورد تخلف در بازار کردستان کشف شد

سنندج- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در نتیجه بازرسی های انجام شده ۲۶۴ مورد تخلف در واحدهای صنفی و غیرصنفی بازار استان کشف شد.

صاحب‌خبر -

فرزاد سردار زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۳ مورد بازرسی در تیرماه سال جاری از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازار استان توسط بازرسان این اداره کل انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی های انجام شده ۲۶۴ مورد تخلف کشف شده که در قالب ۲۳۱ فقره پرونده به تغزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در مجموع ۱۱ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیر صنفی در کردستان صادر شده است.

سردارزاده با اشاره به اینکه عمده این تخلفات گران فروشی کم فروشی و عدم درج قیمت بوده است، بیان کرد: از طریق ستاد خبری دارات صنعت معدن و تجارت شهرستان های استان ۴۸۱ گزارش مردمی درج شده و در رسیدگی به آنها ۱۰۴ مورد تخلف احراز که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی گران فروشی عدم درج قیمت و غیره در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت معدن و تجارت معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

نظر شما