شناسهٔ خبر: 67247688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

اطلاعیه مس رفسنجان درباره حواشی فساد و برخورد با اتهام‌زنندگان

خبرگزاری ایرنا

باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس رفسنجان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پیرو انتشار برخی اخبار کذب و اظهارات غیرمسئولانه از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که نسبت به انتشار اخبار خلاف واقع و نادرست مبنی بر شایعه بی‌اساس سقوط این باشگاه اقدام کرده‌اند به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مراجع قانونی شکایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، طی یک ماه گذشته اخباری حول باشگاه مس رفسنجان به ویژه در بحث فساد و حواشی آن مطرح شد که مس را در یک چالش بزرگ بین ماندن و رفتن و دوراهی مرگ یا زندگی قرار داد.

این تیم لیگ برتر امسال با جایگاه نه چندان مطلوب جایگاه دهمی را به پایان رساند و کسب این رتبه، بدترین نتیجه در سال های گذشته حضور در لیگ برتر بود اما رفسنجانی‌ها با وجود صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی به آینده این تیم امیدوار شدند.

افشای ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان به اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بر می‌گردد که رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل یک پرونده با موضوع اتهام فساد مالی در یکی از باشگاه‌های فوتبال در استان کرمان خبر داد و ضمن اعلام تحت تعقیب قرار گرفتن چندمسئول قبلی باشگاه بیان کرد که پنج چهره در این زمینه احضار شده اند.

در این زمینه همچنین روز (شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) پنج نفر از افراد در کمیته داوران و اعضای فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و یک روزنامه‌نگار ورزشی برای ادای توضیحات به دستگاه قضایی کرمان احضار و دعوت شده‌اند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

و حالا در آخرین روزهای خردادماه جاری این باشگاه با صدور اطلاعیه‌ای که رونوشتی از آن روز سه‌شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته به حاشیه‌سازی ایجاد شده برای این باشگاه پاسخ داد و افزود: ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان و پیروزی درخشان نارنجی پوش سرافراز دیار فاتحان اروند در صعود بی سابقه به فینال مسابقات جام حذفی به مردم شریف رفسنجان و استان کرمان، پیرو انتشار اخبار، شایعات و برخی اظهارات بی اساس پیرامون اتفاقات ماههای اخیر، باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان لازم می داند در راستای حفاظت از آرامش وانی اعضای باشگاه، هوادران فهمیم و مردم عزیز و فوتبال دوست رفسنجان نکاتی را به استحضار عموم علاقمندان به فوتبال برساند.

اطلاعیه باشگاه صنعت مس رفسنجان درباره حواشی فساد و برخورد با اتهام‌زنندگان

براساس بند یک این اطلاعیه، باشگاه صنعت مس رفسنجان در راستای عمل به وظایف و مسئولیت‌های شرعی، اخلاقی و حرفه‌ای خود در موضوع پرونده مطرح شده، پیش قدم در فسادستیزی، نهایت همکاری را در این زمینه داشته و فشارهای بیرونی هیچ خللی در اراده این باشگاه در حفاظت از منافع و سرمایه مردم عزیز رفسنجان و کارگران شریف مس سرچشمه ایجاد نخواهد کرد.

این اطلاعیه افزوده است: تنها دلیل سکوت مسئولان باشگاه و عدم موضع‌گیری در ماه‌ها و هفته‌های اخیر توجه به حساسیت موضوع و ضرورت طی روند رسیدگی به پرونده در فضایی آرام و به دور از تنش بوده که متاسفانه این قاعده از جانب برخی فرصت طلبان در روزهای اخیر نقض شده است.

این اطلاعیه می افزاید: لذا پیرو انتشار برخی اخبار کذب، مواضع نادرست، تحرکات و مکاتبات غیرحرفه ای و اظهارات غیرمسئولانه افراد غیر مرتبط همچنین فرصت طلبی تاسف برانگیز برخی باشگاهها که اصول جوانمردانه ورزش را زیر پا گذاشته اند بدینوسیله اعلام می‌گردد از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که نسبت به انتشار اخبار خلاف واقع و اظهارنظرهای نادرست مبنی بر شایعه بی اساس سقوط این باشگاه اقدام نموده اند به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مراجع قانونی همچنین کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت خواهد شد.

براساس بند آخر این اطلاعیه، باشگاه صنعت مس رفسنجان با تکیه بر عزم و ارده بازیکنان درایت کادر فنی و حمایت هواداران پرشورش برخلاف میل بدخواهان، به حرکت خود در مسیر پیروزی و موفقیت ادامه داده و با تکمیل صعود تاریخی به فینال رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور و تلاش در مسیر کسب عنوان قهرمانی این مسابقات به حاشیه سازی های هفته گذشته پاسخ می‌دهد.

نظر شما