شناسهٔ خبر: 67247668 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چهره ماندگار میراث‌فرهنگی:

تقدیر از چهره‌های ماندگار، میراث فرهنگی را تداوم می‌بخشد

چهره ماندگار میراث‌فرهنگی: بنیان‌گذار پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی تاکید کرد: در کنار زنده نگهداشتن نام مفاخر میراث فرهنگی، معرفی فعالیت‌ها و آثار این پیشکوستان باعث حفظ و نگهداری ارزش‌های میراث فرهنگی کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت میراث‌فرهنگی، رسول وطن‌دوست، پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی درباره «نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران» که سومین دوره آن بعدازظهر پنجشنبه ۳۱ خرداد برگزار می‌شود، گفت: تداوم یک اقدام خوب و تأثیرگذار، هم امیدبخش است و هم نشاندهنده همت و عزم برگزارکنندگان آن در تکریم مفاخر میراث فرهنگی کشور. 

عضو اسبق شورای مرکز بین‌المللی مطالعه حفاظت و مرمت گنجینه‌های فرهنگی (ایکروم) در ادامه اظهار کرد: تقدیر و تکریم چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی از نگاه بنده کار بسیار بزرگی است که در این حوزه رقم خورده و علاوه بر اینکه باعث ادا شدن حق زحمات این مفاخر می‌شود، در تکثیر و ترویج و شناخته شدگی این بزرگان نیز اثر مهمی دارد. 

وی با ابراز امیدواری از استمرار و تداوم مؤثر این اقدام مسئولان میراث فرهنگی، ابراز امیدواری کرد در سومین دوره «نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران» هر چه بیشتر شاهد ابتکاراتی باشیم که باعث شناساندن گنجینه‌های علمی و فرهنگی میراثی به جامعه و تقویت هویت ملی کشور می‌شود. 

این پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: معرفی چهره‌های پیشکسوت و مفاخر میراث فرهنگی به جامعه بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن باید در ادامه به سراغ کارها و آثار آن‌ها رفت تا علم و اثرشان ادامه پیدا کند. 

وطن دوست تاکید کرد: باید در کنار زنده نگهداشتن نام مفاخر، معرفی فعالیت‌های این مفاخر نیز تداوم یابد و این رویداد می‌تواند بهترین اثر و بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما