شناسهٔ خبر: 67247540 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

خانه تکانی تراکتور در تابستان/ صف ستاره‌ها به سمت در خروجی

خبرگزاری ایرنا

لیست خروجی تیم فوتبال تراکتور تبریز برای شروع فصل نقل و انتقالات مشخص شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال تراکتور تبریز فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در نهایت با حواشی زیادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، موفق شد این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را با رتبه چهارم به پایان برساند.

پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تراکتور که فصل گذشته نمایش سینوسی داشت و توانست نتایج نسبتا خوبی را با این تیم کسب کند، در این فصل نیز عملکرد نسبتا خوبی را داشت، اما او بعد از شکست ۴ بر یک مقابل ذوب‌آهن اصفهان در تبریز به صورت توافقی به یک‌باره تصمیم به جدایی گرفت. بعد از جدایی خمس، محمد نصرتی به صورت موقت هدایت این تیم را مقابل نساجی مازندران بر عهده گرفت و در نهایت حمید مطهری به عنوان مربی جدید این تیم انتخاب شد.

تراکتور با هدایت مطهری در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مس رفسنجان در جام حذفی شکست خورد تا هواداران این تیم برای کسب سهمیه آسیایی منتظر نتایج سایر تیم‌ها شوند. در نهایت با صعود مس رفسنجان و سپاهان به فینال این رقابت‌ها و با توجه به عدم کسب مجوز حرفه‌ای توسط مس، تراکتور موفق شد سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) را کسب کند.

شکست غیرمنتظره تراکتور در جام‌حذفی برابر مس رفسنجان و کنار رفتن از این رقابت‌ها باعث شد تا هواداران تبریزی حاضر در ورزشگاه یادگارامام (ره) شعار‌هایی را علیه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه و مدیریت سردهند. این اقدام پرشور‌ها بلافاصله با واکنش زنوزی همراه شد و او اعلام کرد، مالکیت این باشگاه را به‌زودی واگذار خواهد کرد.

در نهایت تراکتور فصل را بدون سرمربی و مالک به پایان رساند و هواداران پرشور تبریزی در بلاتکلیفی برای فصل جدید قرار دارند، البته باشگاه تراکتور اعلام کرد که باتوجه به عدم وصول درخواست خرید سهام این باشگاه، تمام اختیارات، امور تیم و هزینه‌های باشگاه تراکتور به هیات فوتبال آذربایجان شرقی واگذار شده است.

البته با صعود تراکتور به آسیا، آن‌ها امید زیادی دارند تا در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشند. با توجه به اینکه تیم‌های نسبتا آسان‌تری در لیگ سطح دوم آسیا حضور دارند تی‌تی‌ها می‌توانند با حضور پر قدرت در این رقابت‌ها حتی به فکر قهرمانی در آسیا نیز باشند. با پیگیری خبرنگار ایرنا مشخص شد که این باشگاه فعالیت خود در بازار نقل و انتقالات را آغاز کرده و حتی لیست خروجی ابتدایی این باشگاه نیز مشخص شده است.

به غیر از ارسلان مطهری، مهدی عبدی و میلوش دلتیچ که به صورت قطعی از این تیم جدا شدند، صفا هادی و سید محمد حسینی نیز قصد جدایی از این تیم را دارند و به احتمال زیاد این ۲ بازیکن فصل آینده در تراکتور حضور نخواهند داشت.

به غیر از این بازیکنان گوستاوو واگنین، عارف اقاسی، محمد نادری، مهدی شیری، مهدی هاشم‌نژاد، سجاد آشوری و سیامک نعمتی دیگر بازیکنان تراکتور خواهند بود که یا خود آن‌ها درخواست جدایی داده‌اند یا باشگاه به آن‌ها اعلام کرده که در لیست این تیم برای فصل جدید حضور ندارند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد تراکتور خانه‌تکانی اساسی برای فصل جدید انجام می‌دهد و قصد دارد همانند سایر فصل‌های گذشته فعالیت زیادی در فصل نقل‌وانتقالات داشته باشد.

نظر شما