شناسهٔ خبر: 67247390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود رگبار باران و رعد و برق به همراه دارند، شمال آذربایجان‌غربی را فرا گرفته است.

صاحب‌خبر -

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت امواج ناپایدار بارشی به صورت افزایش ابر، بارش باران بهاری و رعد و برق در مناطق شمال استان تا پایان هفته جاری تداوم دارد و فعالیت این امواج در مناطق مرکزی استان کمتر و در مناطق جنوب نیز وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدت از نظر دمایی نیز شاهد تغییرات محسوسی نخواهیم بود و دمای هوا همچنان گرم بوده و مردم استان روز‌های گرمی را سپری خواهند کرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباددر ادامه گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۷ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: این وضعیت آب و هوایی در آذربایجان‌غربی تا روز‌های پایانی هفته جاری تداوم دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما