شناسهٔ خبر: 67247098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هوکشتاین در دیدار با مقامات لبنانی چه گفت؟

فرستاده آمریکا در دیدار با مسئولان لبنانی بدون اشاره به هیچ یک از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در جنوب لبنان، خواستار برقراری آتش‌بس در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا که روز گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده بود، امروز وارد بیروت شده و با مقامات لبنانی دیدار و درباره تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی گفتگو کرد.

آموس هوکشتاین در لبنان گفت: ما روزهای سختی را سپری می‌کنیم و پیشنهاد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس در نوار غزه مورد قبول میانجی‌ها و اسرائیل قرار گرفته و جنبش حماس باید آن را بپذیرد. آتش بس به جنگ پایان می‌دهد و راه را برای راهکارهای دیپلماتیک باز می‌کند.

فرستاده آمریکا بعد از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان بدون اشاره به هیچ یک از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی اظهار داشت: درگیری در امتداد خط آبی میان حزب الله و اسرائیل برای مدت طولانی ادامه دارد که موجب مرگ غیرنظامیان، آسیب دیدن به اموال مردم و اقتصاد لبنان می‌شود و این کشور بدون هیچ توجیهی در رنج به سر می‌برد.

هوکشتاین که مشخصاً برای نجات صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی به منطقه سفر کرده است افزود: آرامش در مرزها به ساکنان جنوب لبنان و شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) اجازه می‌دهد به خانه‌هایشان برگردند. مذاکراتی که من امروز در بیروت و دیروز در اسرائیل (فلسطین اشغالی) انجام دادم با هدف جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و گسترش جنگ است.

از طرف دیگر شبکه الجدید لبنان اعلام کرد که فرستاده آمریکا در سفر جدید خود به بیروت حامل پیامی تهدید آمیز از جانب اسرائیل بود که از پیام‌های قبلی هم تهدید آمیزتر است. این پیام بر لزوم انجام مذاکره و آتش بس در مرزها تاکید می‌کند و در غیر این صورت تشدید تنش‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بعد از تشدید حملات موشکی حزب الله علیه شمال فلسطین اشغالی که موجب وحشت صهیونیست‌ها و حتی آمریکا و غرب نیز شده، «آموس هوکشتاین» فرستاده جنجالی ایالات متحده مجبور شد در سفری ناگهانی راهی منطقه شود.

در این میان برخی منابع آگاه لبنانی درباره برنامه خطرناک هوکشتاین در بیروت هشدار دادند.

در این زمینه یک منبع دیپلماتیک در لبنان در گفتگو با روزنامه الانباء این کشور اعلام کرد: آموس هوکشتاین در سفر جدید خود به بیروت تحت هدایت مستقیم دولت آمریکا، حامل پیام‌های تهدیدآمیز برای مقامات لبنانی است و اصرار دارد تا وضعیت جبهه جنوب لبنان به قبل از تاریخ 8 اکتبر 2023 (یعنی روزی که حزب الله وارد نبرد طوفان الاقصی برای حمایت از غزه شد) برگردد.

این درحالی است که از زمان آغاز جنگ غزه و پیوستن حزب الله به نبرد طوفان الاقصی، آموس هوکشتاین با هدف آرام کردن جبهه جنوب لبنان و نجات اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی، بارها به لبنان سفر کرده و در تلاش برای توقف عملیات‌های حزب‌الله بود؛ اما هر بار با پاسخ رد مقاومت و مقامات لبنانی مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما