شناسهٔ خبر: 67246905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

تاکید مدیران کل کانون و بنیاد حفظ‌آثار استان گیلان:

حرکت‌های هم‌افزا افزایش‌یابد

طی نشست مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و بنیادحفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گیلان، بر ضرورت هم‌گرایی و تقویت حرکت‌های هم‌افزا در حوزه کودک ونوجوان تاکیدشد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست  صبح‌روز سه‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ و با هدف  افزایش تعامل و هم‌گرایی در جهت افزایش گستره فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی در میان  کودک و نوجوان صورت‌گرفت.

شایسته‌پروری، رسالت فعالان فرهنگی

مدیرکل کانون استان گیلان طی این هم‌نشینی، از اهمیت فرهنگ‌سازی سخن‌گفت و اصلاح تفکر القایی دشمنان و شایسته‌پروری را از رسالت‌های فعالان فرهنگی عنوان‌کرد.

حرکت‌های هم‌افزا افزایش‌یابد

سیدجلیل میرعظیمی در تبیین این سخنان، رویدادها و نابهنجاری‌های ماه‌های گذشته را خاطرنشان‌کرد و با تاکیدبر جایگاه و اهمیت نسل کودک و نوجوان‌ توضیح‌داد: برای فرهنگ‌سازی لازم است از این نسل آغازکنیم.

این مدیرفرهنگی درهمین‌حال از ضرورت آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با آموزه‌های اسلامی و دست‌آوردهای هشت‌سال دفاع مقدس صحبت‌کرد و افزود: بسترسازی برای شناخت افزون‌تر کودکان و نوجوانان با داشته‌های فرهنگی و معرفی الگوهای مناسب به آنان نقش به‌سزایی در نهادینه‌سازی فرهنگ‌ایرانی‌اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد.

میرعظیمی هم‌چنین، از ضرورت افزایش حرکت‌های هم‌افزا و تعامل هرچه‌بیش‌تر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان سخن‌به‌میان‌آورد و از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی کارشناسان، اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک و فراهم‌سازی زمینه‌های برپایی اردوهای یک روزه جهت بازدید اعضا از نمایشگاه دست‌آوردهای دفاع‌مقدس استقبال‌کرد.

مجاهدت‌ کانون در حوزه‌های تربیتی ستودنی‌است

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان هم طی این نشست با قدردانی از «مجاهدت‌های خاموش کانون در حوزه‌های تربیتی» اظهارکرد: فصل مشترک ما و کانون پرورش فکری، فرهنگ‌سازی و تربیت سکانداران آینده کشور و نظام اسلامی است.

حرکت‌های هم‌افزا افزایش‌یابد

حسن حبیبی در همین‌زمینه به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی‌بر لزوم پیوندهای میان‌نسلی و ایجاد حس مشترک ‌میان آینده‌سازان و پیش‌کسوتان دفاع‌مقدس تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف، نیازمند بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین، نوآوری و تکیه بر شیوه‌های خلاقانه هستیم.

او در ادامه، از نقش کاربردی هنر و ادبیات صحبت‌کرد و با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان، هنرمندان و ادیبان گیلانی گفت: تعامل و هم‌گرایی کانون پرورش فکری و بنیاد حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس نقش به‌سزایی در جهت‌دهی به هنرمندان، نویسندگان و انتشار آثار فاخردارد.

وی درهمین‌حال، از چاپ بیش‌از ۶۰ عنوان کتاب به‌همت بنیاد حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گیلان در سال ۱۴۰۲ خبرداد و با اعلام‌آمادگی برای انتشار آثار نوقلمان و برگزاری نمایشگاه مشترک با کانون اظهارکرد: برای پذیرش اعضای کانون جهت بازدید از موزه دست‌آوردهای دفاع مقدس و انعکاس آن در قالب تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای آمادگی‌داریم.

گفتنی‌است، این نشست صبح روز سه‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به‌میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.  

نظر شما