شناسهٔ خبر: 67246375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات طرح آبرسانی به یکهزار و ۲۰۰ هکتار اراضی دشت مور گچساران آغاز شد

گچساران- ایرنا- طرح آبرسانی به یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات روستاهای منطقه دشت مور گچساران پس از سه سال تعطیلی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف و هم اکنون با حضور وزیر کشور عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری و مسئولیت های اجتماعی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

سید علی احمد زاده هدف از اجرای این طرح را توسعه‌ و بهبود اراضی کشاورزی روستاهای آب توت ،انجیرسیاه و آبچیرک به میزان یکهزارو ۲۳۰ هکتار ، اعمال الگوی کشت بهینه برای بهبود و توسعه‌ وضعیت موجود ، اشتغال و تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم ،جو،ذرت و دانه‌های روغنی اعلام کرد.

احمد زاده تصریح کرد: با اجرای این طرح مهم کشاورزی برای بیش از ۶۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی این طرح در فرودین ماه ۱۳۹۶ با اعتباری بیش از ۱۲۹ میلیاردو ۲۷۲میلیون ریال آغاز شد که بعد ازچند سال فعالیت اجرایی در سال اواخر سال ۱۳۹۹ متوقف شد.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای این طرح آبی رل سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

احمد زاده ادامه داد: اجرای جاده دسترسی خط انتقال آب به طول ۱۱ هزارو ۲۶۲ متر خاکبرداری و تسطیح، خاکبرداری محل ایستگاه پمپاژ و مخزن مکش ۲ هزار مترمکعب، تهیه خرید و حمل لوله فلزی خط انتقال آب در سایز های مختلف از ۸۰۰،۷۰۰،۶۰۰،۵۰۰میلی متر بطول چهار هزارو ۵۰۰ متر، حفر کانال لوله انتقال آب به طول چهار هزارو ۷۰۰ متر، لوله گذاری خط انتقال آب دهش و مکش ایستگاه پمپاژ بطول تقریبی سه هزارو ۵۰۰ متر از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

عملیات طرح آبرسانی به یکهزار و ۲۰۰ هکتار اراضی دشت مور گچساران آغاز شد

هم اینک بیش از ۲ هزارو ۱۱۳میلیارد ریال طرح آبی در مناطق مختلف شهرستان گچساران در دست اجراست و این طرح ها در بخش سد، شبکه انتقال آب کشاورزی، تامین آب شرب، ساماندهی رودخانه و کنترل سیلاب در سطحشهرستان در دست اجراست.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما