شناسهٔ خبر: 67246327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعزام سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) به ۳۶ کشور دنیا

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اعزام سفیران کریمه به سراسر دنیا گفت: ما امسال در بیش از ۳۶ کشور اعزام داشتیم و در ۵۸ مرکز اسلامی در ۵ قاره دنیا نیز برنامه‌های سفیران کریمه اهل‌بیت اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد مشرف در همایش سفیران کریمه سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با ارائه گزارشی از اعزام کاروان‌های سفیران کریمه در استان‌های کشور به جز قم و همچنین کشورهای مختلف اظهار داشت: اعزام سفیران کریمه یکی از اقدامات ارزشمند آستان مقدس حضرت معصومه (س) است که آثار و برکات متعددی را به دنبال دارد.

 وی اولین برکت اعزام سفیران کریمه را ایجاد بستر زیارت از راه دور و ابراز علاقه ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) در هر نقطه از ایران دانست و افزود: در این راستا امسال بیش از 120 مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، بیش از 196 مورد دیدار با ائمه جمعه و مسئولان شهری و استانی، بیش از 59 مورد حضور در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های سالمندان و بیش از 400 مورد حضور در نمازجمعه‌ها، مدارس و اجتماعات و مراسمات مذهبی در سراسر کشور رقم خورده است .

 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از دیگر آثار و برکات حضور سفیران کریمه در شهرها و استان‌ها را ایجاد تحول فرهنگی و ایجاد فضای معنوی دانست و گفت: حضور در بیش از 195 برنامه به مناسبت بزرگداشت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و ویژه‌برنامه روز تکریم دختران و حضور در 41 برنامه رسانه‌های ملی و استانی در این راستا انجام گرفته است .

 وی سومین آثار و برکات حضور سفیران کریمه در مناطق مختلف را اقدامات اجتماعی دانست و بیان کرد: یکی از اقدامات اجتماعی که در این بستر شکل‌گرفته لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در بحث کمک‌های مؤمنانه و اختصاص سبدهای معیشتی به محرومان، بسترسازی برای ازدواج آسان و کمک به زوج‌های جوان در بحث ازدواج و فرزندآوری و همچنین رهایی از زندان و حتی خلاصی از اعدام اقداماتی بوده که به برکت حضور سفیران کریمه اهل‌بیت در استان‌ها رقم خورده است.

 مشرف با بیان اینکه بیش از 1551 مورد اقدامات اجتماعی توسط سفیران کریمه در استان‌های کشور رقم خورده است اظهار داشت: در مجموع 65 کاروان سفیران کریمه به استان‌های مختلف اعزام شده‌اند که 768 برنامه را در نقاط مختلف کشور غیر از استان قم رقم زدند.

 وی با اشاره به اعزام سفیران کریمه به کشورهای دیگر در سراسر دنیا گفت: ما امسال در بیش از 36 کشور اعزام سفیران کریمه را داشتیم و در 58 مرکز اسلامی در 5 قاره دنیا برنامه‌های سفیران کریمه اهل‌بیت اجرا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما