شناسهٔ خبر: 67246192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعیین تکلیف اراضی ۱۰۰۰ هکتاری پردیسان در آخرین سفر شهیدرئیسی

استاندار قم از تعیین تکلیف زمین‌های هزار هکتاری پردیسان در قالب مولد سازی در آخرین سفر رئیس جمهور شهید به استان قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد آقامیری در حاشیه کارگروه مولدسازی استان با اشاره به اینکه ۶۰ ملک دولتی در کارگروه استانی مولدسازی مورد بررسی، ارزش‌گذاری و شناسایی قرار گرفته است گفت: ما برای مولدسازی اموال چهار بسته رونق در نظر گرفته‌ایم که در این چارچوب اموال مازاد دستگاه‌ها به فروش می‌رسد.

آقامیری افزود: اموال به فروش رفته برای حل مشکلات و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام همان دستگاه‌ها هزینه می‌شود که این موضوع باعث کاهش مقاومت دستگاه‌های اجرایی برای فروش دستگاه‌های مازاد می‌شود.

استاندار قم از تعیین تکلیف زمین‌های هزار هکتاری پردیسان در قالب مولدسازی در آخرین سفر رئیس جمهور به استان قم خبر داد و گفت: در خصوص زمین‌های هزار هکتاری پردیسان، تعیین تکلیف این زمین‌ها مورد تأکید رئیس جمهور بود که ۵۰ درصد از زمین‌هایی که به دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی واگذار شده‌اند باید در این قالب و به نفع مردم برگردانده شوند.

آقامیری با اشاره به اینکه تعدادی از دستگاه‌ها فرایند بازگرداندن ۵۰ درصدی زمین‌ها را انجام داده‌اند، بیان کرد: تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی اقدامی در این زمینه نکرده‌اند و این در حالی است که ۲۰ اردیبهشت رئیس جمهور در سفر به قم، بازدیدی از این زمین‌ها داشتند و تأکید کردند که ۵۰ درصد از این زمین‌های هزار هکتاری باید در قالب کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولتی به نفع مردم بازگردانده شوند.

استاندار قم عنوان کرد: مقاومت برای فروش اموال مازاد و راکد در دستگاه‌ها وجود دارد. باید باوری شکل بگیرد که این اقدام حرکتی ملی است به نفع مردم و منافع ملی است که یادگار رئیس جمهور شهید، آقای رئیسی است.

آقامیری با تأکید بر اینکه مولدسازی دولتی اتفاقی نو و جدید در تأمین مالی طرح‌های دولتی است، گفت: مراحل واگذاری زمین‌ها و اموال دولتی در سال‌های گذشته در فرایندی کند و وقت‌گیر انجام می‌شد که با اصلاح مراحل واگذاری و تأکیدات دولت این اتفاق در حداقل زمان و با حداکثر بهره‌وری و با تأمین حداکثری منافع مردم و با فرایند درست ارزشگذاری انجام می‌شود.

استاندار قم تصریح کرد: امروز با سرعت خوبی فرایند فروش اموال مازاد دولتی صورت می‌گیرد و منابعی که از این محل در بودجه پیش‌بینی شده است در طرح‌های مورد نیاز استان هزینه خواهد شد تا مشکلات مردم حل شود.

نظر شما