شناسهٔ خبر: 67246176 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نرخ ۵۰ درصد گرانتر کرایه‌ "تاکسی‌های برقی" غیرقانونی است

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اعلام افزایش ۵۰ درصدی نرخ "تاکسی‌های برقی" به نسبت نرخ عادی کرایه‌های تاکسی‌های بنزینی گفت: به هیچ عنوان این مسئله قانونی نیست و برخلاف مصوبه شورا و غیرقانونی است.

صاحب‌خبر -

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به اعلام خبر افزایش 50 درصدی کرایه‌های تاکسی‌های برقی از سوی سرپرست سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: شورای شهر تهران هر ساله نرخ کرایه‌های حمل و نقل از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو را براساس لایحه‌ شهرداری تهران، بررسی و در نهایت تصویب می‌کند.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران نیز مکلف است براساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه‌های حمل و نقلع عمومی را ابلاغ و هر کدام از بخش‌ها مکلفند براساس مصوبه شورای شهر تهران، کرایه‌ها را دریافت کنند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امسال نیز شورا نرخ کرایه‌های تاکسی را تصویب کرده است و به شهرداری ابلاغ کرده است و سازمان تاکسیرانی نیز موظف و مکلف است براساس آنچه که شورا به تصویب رسانده کرایه‌ها را به رانندگان اعلام و دریافت کنند.

چمران با انتقاد از اعلام افزایش 50 درصدی نرخ "تاکسی‌های برقی" به نسبت نرخ عادی کرایه‌های تاکسی‌های بنزینی متذکر شد: به هیچ عنوان این مسئله قانونی نیست و برخلاف مصوبه شورا و غیرقانونی است؛ تاکسی‌های برقی نیز باید براساس آنچه که شورا مصوب کرده است، اقدام به دریافت کرایه‌های خود کنند.

وی یادآور شد: شهرداری تهران می‌تواند در لایحه‌ای، افزایش کرایه‌های تاکسی‌های برقی را به شورا ارائه کند و در صورتی که شورا موافق باشد، می‌تواند کرایه‌های تاکسی‌های برقی را براساس آنچه شورا مصوب می‌کند دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما