شناسهٔ خبر: 67246640 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چمران: نرخ ۵۰ درصد گرانتر کرایه‌ تاکسی‌های برقی غیرقانونی است

صاحب‌خبر -

شفقنا_ رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اعلام افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌های برقی به نسبت نرخ عادی کرایه‌های تاکسی‌های بنزینی گفت: به هیچ عنوان این مسئله قانونی نیست و برخلاف مصوبه شورا و غیرقانونی است.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به اعلام خبر افزایش 50 درصدی کرایه‌های تاکسی‌های برقی از سوی سرپرست سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: شورای شهر تهران هر ساله نرخ کرایه‌های حمل و نقل از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو را براساس لایحه‌ شهرداری تهران، بررسی و در نهایت تصویب می‌کند.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران نیز مکلف است براساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه‌های حمل و نقلع عمومی را ابلاغ و هر کدام از بخش‌ها مکلفند براساس مصوبه شورای شهر تهران، کرایه‌ها را دریافت کنند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امسال نیز شورا نرخ کرایه‌های تاکسی را تصویب کرده است و به شهرداری ابلاغ کرده است و سازمان تاکسیرانی نیز موظف و مکلف است براساس آنچه که شورا به تصویب رسانده کرایه‌ها را به رانندگان اعلام و دریافت کنند.

چمران با انتقاد از اعلام افزایش 50 درصدی نرخ “تاکسی‌های برقی” به نسبت نرخ عادی کرایه‌های تاکسی‌های بنزینی متذکر شد: به هیچ عنوان این مسئله قانونی نیست و برخلاف مصوبه شورا و غیرقانونی است؛ تاکسی‌های برقی نیز باید براساس آنچه که شورا مصوب کرده است، اقدام به دریافت کرایه‌های خود کنند.

 

وی یادآور شد: شهرداری تهران می‌تواند در لایحه‌ای، افزایش کرایه‌های تاکسی‌های برقی را به شورا ارائه کند و در صورتی که شورا موافق باشد، می‌تواند کرایه‌های تاکسی‌های برقی را براساس آنچه شورا مصوب می‌کند دریافت کنند.

نظر شما