شناسهٔ خبر: 67245788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جلیلی: برای جهش کشور باید بر آموزش و پرورش تمرکز داشته باشیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری معتقد است جهش کشور با یک آموزش و پرورش قوی رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در گردهمایی فرهنگیان و دانشجو معلمان که پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 29 خرداد در محل حوزه هنری برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: خانواده‌ی بنده، معلم بوده‌اند و خود را با افتخار منتسب به خانواده آموزش و پرورش می‌دانم.

وی افزود: برای درک جایگاه و منزلت آموزش و پرورش باید شواهد تجربی را در نظر گرفت. در ابتدای انقلاب به یاد داریم که از آموزش و پرورش کمک گرفته شد و یک رییس‌جمهور انتخاب شد و در آن شرایط سخت، یک معلم در رأس دولت قرار گرفت. شهیدان رجایی و باهنر از خانواده آموزش و پرورش بودند. در جبهه نیز بسیاری از معلمان موفق در دفاع مقدس، فرماندهان ما بودند. همچنین در سایر مناصب کشور، آموزش و پرورش کمک‌رسانی کرد.

نامزد انتخابات گفت: امروز درباره دستگاهی سخن می‌گوییم که می‌تواند خودش و بلکه سایر نهادها را راهبری، تقویت و پشتیبانی کند.

جلیلی با اشاره به شعار خود در انتخابات اظهار داشت: شعار ما، خلاصه برنامه ماست؛ ما امروز یک جهان فرصت داریم که باید آن را به فرصت تبدیل کرد. نیاز است هر ایرانی نقش خود را در این جهش ایفا کند‌. پیشرفت بدون نیروی انسانی شکل نمی‌گیرد و به‌عنوان مثال، در دفاع مقدس بودند کسانی که ایستادند و آن موفقیت را رقم زدند. مدرسه می‌تواند چنین افرادی را تربیت کند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه بزرگی در آموزش و پرورش می‌شود؛ البته هزینه به معنای پول نیست بلکه نیروهای ما 30 سال فعالیت می‌کنند و میلیون‌ها دانش‌آموز عمر خود را در این دستگاه سپری می‌کنند. آیا نباید این ظرفیت بزرگ مورد توجه و جهش باشد؟ باید معلمان هم از معیشت و هم‌چنین نقشی که ایفا می‌کنند احساس رضایت داشته باشند.

نامزد انتخابات با تأکید بر اینکه باید برای رفع نقاط ضعف، بتوانیم نقاط قوت را بشناسیم، اظهار داشت: اگر با نگاه انقلابی و ملی می‌گوییم باید برنامه‌ای داشته باشیم که کشور جهش کند، این مهم با یک آموزش و پرورش قوی رخ خواهد داد. باید سرمایه‌های موجود در این دستگاه به جهش برسند.

جلیلی بیان کرد: سازوکار فعلی آموزش و پرورش باید متحول شود تا بتوانیم به کاهش برسیم. باید بین صف و ستاد، صف یعنی مدرسه را مورد توجه و دقت قرار دهیم. پیشرفت بدون عدالت شکل نمی‌گیرد و باید همه‌ی استعدادها و امکانات کشور مورد استفاده قرار باشد. کار مدرسه، فقط آموزش درس نیست و مدرسه می‌تواند استعدادها را کشف و بالنده کند. این مهم با تحول جدی صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان افسران جوان این عرصه هستند تا موفقیت‌های بزرگ شکل بگیرد. دانش‌آموز باید بداند وقتی که در مدرسه می‌گذراند، در عرصه موفقیت گام برمی‌دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: امیدواریم کارهایی که شهید رییسی آغاز کردند و قدم اولش رتبه‌بندی بود، ادامه یابد. ضمن اینکه باید بدانیم این یک کار فردی نیست و یک جبهه است.

جلیلی گفت: باید بدانیم هرقدر که آموزش و پرورش ارتقا یابد، کشور رشد می‌کند.

نظر شما