شناسهٔ خبر: 67245507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت غذا‌های بومی شهرستان عباس‌آباد در لیست آثار ملی

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌ آباد از ثبت غذا‌های بومی این شهرستان در لیست آثار ملی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نادر سحرخیز سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد با اشاره به شکم‌گردی و گردشگری غذا به‌عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین لذت‌های مسافرت برای گردشگران، گفت: شهرستان عباس آباد در این حوزه صاحب برند و نام و نشان است که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: جاذبه‌سازی در گردشگری اهمیت بالایی دارد و شاید به جرات بتوان گفت در غرب مازندران کمتر شهرستانی را در حد و اندازه شهرستان عباس‌آباد بتوان مشاهده کردکه دارای تنوع فرصت گردشگری داشته باشد.

سحرخیز وجود رستوران‌های متعدد دارای نشان تجاری و باسابقه، واحد‌های بوم‌گردی متعدد که بیشترین فعالیت آنان در حوزه گردشگری شکم است همگی بیشترین حجم جذب گردشگر را به خودش اختصاص داده و بسیار در اقتصاد شهرستان موثر هستند.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی انواع جشنواره‌های غذا را در حوزه گردشگری در سطح شهرستان خصوصا روستا‌ها گسترش دهیم، گفت: بر این باور هستیم از هر فرصتی برای شکوفایی اقتصاد شهرستان عباس‌آباد بهره‌برداری کنیم و در این راه حمایت مسؤولین ذیربط در شهر و روستا بسیار موثر خواهد بود.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد یکی از اهداف مهم جاذبه‌سازی از گردشگری غذا را ثبت غذا‌های بومی محلی در فهرست میراث ناملموس برای این شهرستان زیبا برشمرد.

نظر شما