شناسهٔ خبر: 67245481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

غذا و مسکن دو بال رفاه برای مردم هستند

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: غذا و مسکن دو بال رفاه برای مردم هستند و تامین این دو وظیفه بعهده دولت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، رضا افلاطونی با همراهی فرماندار نیشابور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، نماینده مردم در مجلس، مدیر کل دفتر حفظ کاربری اراضی وزارت و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی از اراضی پیشنهادی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت بازدید کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور هدف از این بازدید را بررسی اراضی پیشنهادی حاشیه شهرستان نیشابور اعلام کرد و گفت: غذا و مسکن دو بال رفاه برای مردم هستند و تامین این دو وظیفه بعهده دولت است.

وی در ادامه افزود: هرچند که تأمین زمین در محدوده شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی است، ولی در این مورد خاص که پیشنهاد الحاق اراضی کشاورزی به محدوده شهری مطرح شده، با توجه به ملاحظات قانونی از جمله مممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی درجه یک و دو، طی حداکثر یک الی دو هفته آینده و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و فنی نتیجه آن به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

غلامرضا قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید گفت: اراضی کشاورزی سرمایه‌های مردم است و صیانت از این سرمایه و تامین امنیت غذایی برای نسل‌های بعد، از اولویت‌های ما در سازمان است اما در کنار این مهم تامین زمین نیز برای مسکن اهمیت ویژه‌ای دارد.

مهدی دونده، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز از ثبت نام بیش از ۳۱ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۸ هزار نفر واجد شرایط و نهایتا ۱۷ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک پروژه ۳۶ هکتاری در بلوار پژوهش واقع در شمال شهرستان نیشابور از اراضی ملی تایید شده که تا کنون موفق به اجرا و ساخت ۴ هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی در قالب ۱۲ پروژه شده‌ایم.

در حال حاضر فاز اول (۷۰ هکتاری) طرح نهضت ملی مسکن و جمعیت جوانی در اراضی ۴۳۵ هکتاری دشت واقع در ۱۵ کیلومتری شهرستان در حال احداث است.

همچنین مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در ادامه از سایر اراضی پیشنهادی برای این طرح بازدید کردند.

نظر شما