شناسهٔ خبر: 67242093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیشنهاد الحاق اراضی کشاورزی به محدوده شهری در برخی استان‌ها

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با توجه به ملاحظات قانونی از جمله ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی درجه یک و دو، اراضی پیشنهادی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهرستان نیشابور مورد بازدید قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، رضا افلاطونی در حاشیه بازدید از اراضی پیشنهادی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهرستان نیشابور اظهار داشت: غذا و مسکن دو بال رفاه برای مردم هستند و تامین این دو وظیفه بر عهده دولت است.

وی افزود: هر چند که تأمین زمین در محدوده شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما در این مورد خاص که پیشنهاد الحاق اراضی کشاورزی به محدوده شهری مطرح شده، با توجه به ملاحظات قانونی از جمله ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی درجه یک و دو، ضروری است که بازدیدهای میدانی صورت گیرد و طی حداکثر یک الی دو هفته آینده و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و فنی نتیجه آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

غلامرضا قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: اراضی کشاورزی سرمایه‌های مردم هستند و صیانت از این سرمایه و تأمین امنیت غذایی برای نسل‌های بعد، از اولویت‌های ما در سازمان است اما در کنار این مهم تأمین زمین نیز برای مسکن اهمیت ویژه ای دارد.

مهدی دونده، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز از ثبت نام بیش از 31 هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: از این تعداد 28 هزار نفر واجد شرایط و نهایتاً 17 هزار نفر تأیید نهایی شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک پروژه 36 هکتاری در بلوار پژوهش واقع در شمال شهرستان نیشابور از اراضی ملی تأییدشده که تاکنون موفق به اجرا و ساخت 4 هزار و 668 واحد مسکونی در قالب 12 پروژه شده‌ایم. 

دونده خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز اول (70 هکتاری) طرح نهضت ملی مسکن و جمعیت جوانی در اراضی 435 هکتاری دشت واقع در 15 کیلومتری شهرستان نیشابور در حال احداث است.

انتهای پیام/282/

نظر شما