شناسهٔ خبر: 67244755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جهادکشاورزی مورد اعتماد‌ترین سازمان برای مردم در تمامی دوره‌ها

استاندار یزد: موضوع امنیت غذایی در تمامی کشور‌ها حائز اهمیت است که کارکنان جهادکشاورزی استان یزد در این زمینه با تلاش فراوان بسیار خوش درخشیدند.

صاحب‌خبر -

جهادکشاورزی مورد اعتماد‌ترین سازمان برای مردم در تمامی دوره‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاطمی بمناسبت گرامیداشت هفته جهادکشاورزی با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد دیدار و گفتگو کرد.
 وی ضمن بیان اهمیت زیاد بخش کشاورزی در استان، اظهار کرد: انصافا شما جهادیان در مجموعه مقدس و پر از سرمایه جهادکشاورزی خیلی زحمت میکشید.
استاندار تاکید کرد: هرکس که حرف از کاهش سهم بخش کشاورزی در پیشرفت استان بزند معلوم است که نه استان را می‌شناسد نه ظرفیت‌های استان را و نه اصلا میداند کشاورزی یعنی چه.
فاطمی یادآور شد: کشاورزی برای ما یک اصالت است یک فرهنگ و یک هوای پاک در دل فعالیت‌های صنعتی و معدنی، بنابراین سهم بخش کشاورزی باید افزایش یابد.
سازمان جهادکشاورزی استان یزد همسو با برنامه‌های تحولی دولت در حوزه کشاورزی و در راستای برنامه سند تحولی یزد نوین و اقتصاد دانش بنیان چشم انداری مناسب را برای توسعه بخش کشاورزی ترسیم نموده است که از مهمترین رویکرد‌ها و سیاست‌های آتی بخش کشاورزی استان میتوان با این موارد اشاره کرد: 
برنامه ریزی در راستای خوداتکایی در تولید گوشت قرمز با نگاه ویژه به احداث و توسعه مگافارم‌های دام سبک، تولید بذور و نهال‌های اصلاح شده، توسعه شهرک‌های کشاورزی و واحد‌های مدرن گلخانه ای، توسعه زنجیره پرورش شتر، توسعه زنجیره پرورش تیلاپیا. 
توسعه گردشگری کشاورزی، ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، تولید علوفه در گلخانه، استفاده حداکثری از آب مجازی در حوزه تولیدات دامی، توسعه فعالیت‌های حوزه دام و طیور بویژه سایر ماکیان با توجه به ظرفیت خوب صادراتی استان، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه زراعت دیم با تاکید بر فعالیت‌های دانش بنیان ذکر کرد.

اهم دستاورد‌های بخش کشاورزی نیز شامل رشد اقتصادی ۴ درصدی بخش کشاورزی، مثبت شدن رشد اشتغال بخش کشاورزی، کاهش ۴۳ درصدی نرخ تورم کالا‌های گروه خوراکی استان، دستیابی به دانش تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی از تیپ‌های محصولات مختلف خیار، فلفل، و گوجه فرنگی، تولید سالانه ۱۲ میلیون اصله نهال پسته و دستیابی به مقام اول کشوری، رونمایی از یک رقم گندم در شرایط شور، و دو رقم گندم در شرایط غیر شور، هوشمند سازی چرای شتر در مراتع استان و رصد برخط گله‌های شتر با سامانه ساربان یار برای اولین بار در کشوردستیابی به دانش فنی تولید شتر گواهی شده، ایجاد ۱۲۰۰ هکتار مرتع دست کاشت مبتنی بر گونه‌های شورزیست با پرورش همزمان شتر توسط بخش خصوصی، اتمام رفع تداخلات اراضی کشاورزی و کسب مقام اول کشوری در این زمینه، افزیش ۵ برابری میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال شروع دولت صرفه جویی ۲۵ میلیون مترمکعبی در مصرف آب کشاورزی واجرای ۳۸۳۰۰ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری است.

نظر شما