شناسهٔ خبر: 67244382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

فوت ۱۱ حاجی ایرانی در عربستان

رئیس جمعیت هلال‌ احمر گفت: تاکنون ۱۱ زائر ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۶ زائر بستری در بیمارستان‌های عربستان داریم اما به‌طور کلی، وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج خوب و مناسب است.

صاحب‌خبر -

پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به اینکه کلینیک‌های تخصصی جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات به حجاج‌ هستند، اظهار کرد: در مکاتب پزشکی و کلینیک‌های تخصصی جمعیت، کادر درمان به بیش از 11 هزار نفر از حجاج ارائه خدمت کردند.

وی ادامه داد: کادر درمان و تیم‌های واکنش سریع، همراه با حجاج ایرانی، برای انجام اعمال خود و کمک به حجاج، برای رمی جمرات می‌روند و آماده ارائه خدمات به آن‌ها هستند.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر افزود: تاکنون 11 زائر ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و 26 زائر بستری در بیمارستان‌های عربستان داریم اما به‌طورکلی، وضعیت سلامت زائران ایرانی در حج خوب و مناسب است.

کولیوند با بیان این که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های خوب و دقیقی با وزیر بهداشت و درمان و هلال‌ احمر عربستان داشته است، افزود: با این برنامه‌ریزی‌ها یک دستگاه هلی‎کوپتر برای انتقال حجاج ایرانی که نیاز به دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، در صحرای عرفات به ایران اختصاص یافت که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

وی ادامه داد: در مجموع همراهی هلال‌ احمر عربستان و وزارت بهداشت و درمان این کشور با هلال احمر ایران، خوب و دقیق است و با پشتیبانی آن‎ها و حمایت کادر درمان جمعیت، همه حجاج ایرانی در شرایط خوبی قرار دارند.

نظر شما