شناسهٔ خبر: 67243675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:

کاهش ۳۹ درصدی کشتار دام در خراسان شمالی

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان، سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کشتار دام ۳۹ درصد کاهش و کشتار طیور چهار درصد افزایش داشت.

صاحب‌خبر -

حمید رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: در استان، طی سال گذشته، ۱۷ میلیون قطعه مرغ گوشتی همچنین ۸۷ هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور با نظارت دامپزشکان کشتار شدند.

وی گفت: طی سال گذشته، در مجموع ۳۶ هزار تن گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شدند که ۳۳ هزار تن آن گوشت سفید و چهار هزار تن آن گوشت قرمز بودند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: در استان، در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ کشتار دام ۳۹ درصد، کاهش و کشتار طیور چهار درصد افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، در مجموع تولید گوشت استحصالی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تا هفت درصد رشد داشت.

رمضانی ادامه داد: اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآیند انجام کشتارها در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های گوشتی در سطح استان هر ساله در مناسبت‌های نوروز، ماه رمضان، روزهای عاشورا- تاسوعا همچنین عید سعید قربان توسط شبکه دامپزشکی انجام می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: کارشناسان دامپزشکی استان اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآیند انجام کشتار به مناسبت عید قربان را کرده‌اند که این اقدام از دو شهرستان مانه و راز و جرگلان آغاز شده است.

این مسئول گفت: تیم‌های سیار شبکه دامپزشکی استان در این دو شهرستان نظارت‌های خود را با هدف اطمینان از سلامت دام‌های قربانی انجام می‌دهند.

افزون بر این، وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از تیم‌های بازرسی شبکه دامپزشکی استان نیز نظارت های خود را بر میادین عرضه دام استان به منظور بررسی سلامت دام‌هایی که برای ذبح در عید قربان معامله می شوند را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر این نکته که کشتارگاه‌ها، مختومه گاه بیماری‌های انگلی هستند، خواستار شد: مردم و خیران در روز عید قربان دام و طیور قربانی خود را در کشتارگاه‌های استان ذبح کنند تا احتمال بروز هرگونه مخاطرات زیست محیطی و دغدغه‌های بهداشتی به صفر برسد.

رمضانی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر با فرهنگسازی صورت گرفته، شاهد هستیم که دیگر کشتار دام قربانی در سطح معابر شهری استان انجام نمی‌شود.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما