شناسهٔ خبر: 67243537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه جدید "ام. آر. آی" بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بهره‌برداری شد

قشم - ایرنا - رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم از راه اندازی و بهره برداری دستگاه "ام. آر. آی" جدید این بیمارستان و ارایه خدمات تصویر برداری به بیماران بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در این مرکز درمانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمود احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دستگاه از نشان فیلیپس ۱.۵ تسلا آخرین تولیدی این دستگاه با ویژگی Free Helium سازگار با محیط‌ زیست است.

وی با بیان اینکه دستگاه جدید "ام. آر. آی" این مرکز درمانی و بیمارستانی از بالاترین کیفیت فناوری تصویربرداری برخوردار است، گفت: برای تجهیز مکان، نصب و راه‌اندازی این دستگاه ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم کاهش چشمگیر زمان انجام ام. آر. آی، پوشش بیمه ای، انجام دقیق ام. آر. آی، توانایی تصویربرداری برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم از جمله ویژگی‌های این دستگاه پیشرفته است.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم با اشاره به اینکه با نصب این دستگاه ام. آر. آی در این بیمارستان نخستین واحد تصویربرداری این شهرستان مرزی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: وجود این دستگاه در این جزیره از رفت و آمدهای متعدد بیماران و مراجعه آنان به مرکز استان و خطرات و مشکلات و تحمیل هزینه‌های اضافی به قشموندان جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این دستگاه ام. آر. آی پیشرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیگیری های مستمر استاندار و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تحویل بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم شده است.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما