شناسهٔ خبر: 67243112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

طی بازدید علاءالدینی صورت گرفت:

بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های پارکینگ طبقاتی نیایش و خانه شهر

آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های پارکینگ طبقاتی نیایش و خانه شهر (بلدیه) با حضور سرپرست دفتر پایش برنامه کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران، علی علاءالدینی درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه نیایش اظهار داشت: پروژه پارکینگ زیرسطحی نیایش پروژه ای منحصر به فرد است که با استفاده از روش بالا به پایین (Top Down) که در نوع خود از مدرن ترین روش های روز مهندسی در دنیا به شمار می رود؛ در حال احداث است.

وی افزود: پارکینگ زیرسطحی نیایش با گنجایش ۱۲۷۸ خودرو در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع با زیربنای ۵۲ هزار مترمربع در ۹ طبقه در تراز زیرسطحی و ۲ طبقه تجاری بر روی آن در حال احداث است و بهره برداری از آن موجب افزایش سرانه پارکینگ های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه ۳ خواهد شد. این اتفاق بخشی از مشکل تامین محل پارک خودروهای شهروندان در این محلات به ویژه پردیس سینمایی ملت، بوستان ملت، بیمارستان قلب شهید رجایی و مجموعه های تجاری، اداری خیابان ولیعصر(عج) را برطرف خواهد کرد.

به گفته سرپرست دفتر پایش برنامه کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران، در حال حاضر عملیات عمرانی پارکینگ در طبقه منفی ۹ انجام می شود و با احداث یک طبقه دیگر تکمیل خواهد شد. این پروژه در فصل پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین علاءالدینی در بازدید از خانه شهر (بلدیه) نیز از آن به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری برای احیای تاریخ این محدوده یادکرد و افزود: این پروژه حدود ۱۸۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد که مقرر شده ضمن حفظ هویت تاریخی، با بافت تاریخی منطقه  نیز هم‌خوانی داشته باشد و طبق نظر مدیریت شهری به بهترین شکل از این پروژه فاخر که پروژه شاخص فرهنگی در سطح شهر تهران است، استفاده خواهد شد.

وی افزود: طی بازدیدی که صورت گرفته اکنون سایر عملیات اجرایی چه در نمای پروژه و چه در بخش تاسیسات و زیرساخت‌ها  تقریبا به اتمام رسیده است و در مرحله نصب تجهیزات داخلی قرار دارد.

گفتنی است؛ «عمارت بلدیه تهران یا ساختمان شهرداری تهران» یا با نام کنونی آن «خانه شهر» در سال ۱۳۰۰ در ضلع شمالی میدان توپخانه تهران ساخته شد. این ساختمان در میان سال‌ ۱۳۴۵ تخریب و تبدیل به فضای سبز شد و پس از مدتی به پایانه اتوبوسرانی واگذار شد که از سال ۱۳۹۴ ساختمان با همان طراحی اولیه در حال بازسازی است و با آنکه کاربری آن به صورت رسمی اعلام نشده اما در دوره مدیریت شهری پیشین قرار بود این ساختمان به کاربری فرهنگی و هنری تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما