شناسهٔ خبر: 67242640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ماجرای بی‌خبری از آمبولانس‌های اعزام شده به جنگل هزار مسجد چه بود؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات به تشریح دلایل هفت ساعت بی‌خبری از دو آمبولانسی که برای امدادرسانی عازم جنگل هزار مسجد شده بودند، پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، زین‌العابدین آزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته حدود ساعت ۱۷ مأموریتی به پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ لایین (شهرستان کلات) درباره سقوط فردی از ارتفاع آبشار نورآلی (ارتفاعات هزار مسجد) اعلام و نزدیک‌ترین آمبولانس کمک‌دار ۱۱۵ اعزام شد که با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر از هلال‌احمر نیز درخواست پشتیبانی شد.

وی بیان کرد: اگرچه دو آمبولانس کمک‌دار و مجهز عازم محل حادثه شدند اما طی هفت ساعت ردیاب، سیگنال ارسال نمی‌کرد و ارتباط تلفنی موبایل و بی‌سیم برقرار نمی‌شد و نگرانی‌ها از این مأموریت طولانی وجود داشت، اگرچه به‌صورت لحظه‌ای رصد انجام می‌شد تا شاید سیگنالی دریافت شود و در این میان EOC دانشگاه در جریان موضوع قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات با اشاره به مأموریتی سخت که با همکاری دو سازمان امدادی به سرانجام رسید، گفت: حدود ۲۰ دقیقه بامداد نخستین تماس از آمبولانس ۱۱۵ لاین برقرار شد و سلامت بیمار و همکاران را گزارش کرد و مصدوم که دچار ترومای سروصورت، قفسه سینه و شکستگی اندام شده بود به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کلات انتقال پیدا کرد.

آزاد ضمن قدردانی از همکاران درگیر در این مأموریت، مأمور وظیفه‌شناس محیط‌زیست و تیم امدادونجات هلال‌احمر شهرستان که در لحظات سخت کنار همکاران ۱۱۵ بودند، از مسئولان شهرستان کلات خواست با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان و پراکندگی جاذبه‌های طبیعی گردشگری، توجه ویژه نسبت به امر ارتباط گسترده به‌عنوان نخستین اصل امدادرسانی داشته باشند تا مردم بتوانند در سریع‌ترین زمان درخواست کمک کنند.

نظر شما