شناسهٔ خبر: 67241852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باران استان اردبیل را فرا می‌گیرد

هواشناسی اردبیل، ناپایداری‌های فصلی و محلی (وزش تندباد - بارش باران و احتمال رخداد تگرگ) را هشداری برای هموطنان استان اردبیل اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

باران استان اردبیل را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل برابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، این ناپایداری تا اواخر روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.
نوع مخاطره در این مدت شامل وزش تندباد‌های موقتی - بارش باران (گاهی توام با رگبار و رعدوبرق) و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت است.
احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها- احتمال اصابت صاعقه بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی در فرودگاه‌های استان از آثار این مخاطره خواهد بود.
همچنین اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها - احتیاط در صعود به ارتفاعات بویژه کوه سبلان - توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی - اطلاع رسانی به عشایر محترم جهت آگاهی از وضعیت جوی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز به مردم توصیه شده است.
در روز‌های گذشته بارندگی‌های رگباری در مناطقی از استان رخ داد که بیشترین بارش از خلخال با ۴۵ میلیمتر و مشگین شهر با ۳۴ میلیمتر به ثبت رسید.

بیشتر بخوانیم:
خسارت باران و تگرگ به ۲۵۰ واحد مسکونی و تجاری خلخال
بارش باران و تگرگ در شهرستان نیر به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه خسارت وارد کرد و در خلخال ۲۵۰ واحد مسکونی و تجاری، دچار آب گرفتگی و خسارت شد.

نظر شما