شناسهٔ خبر: 67241727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار مقام آمریکایی نسبت به تاثیرات مُخرب شبکه‌های اجتماعی برای جامعه جوان این کشور

تهران-ایرنا- رئیس عملیاتی خدمات بهداشت عمومی آمریکا خواستار افزودن برچسب هشدار دهنده به اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی شد تا یادآوری کند که چنین پلتفرم‌هایی باعث آسیب‌های مُخرب به نوجوانان و جوانان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: ویویک مورتی جراح کل آمریکا که سخنگوی ارشد امور بهداشت عمومی در دولت فدرال این کشور نیز به حساب می آید، در نوشتاری در روزنامه نیویورک تایمز، اظهار داشت: الصاق برچسب هشداردهنده نه تنها استفاده از رسانه های اجتماعی را برای جوانان ایمن می کند بلکه سطح آگاهی آنها را افزایش و باعث تغیییر رفتار در آنها می شود.

افزودن چنین برچسبی به اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی به تصویب قانون در کنگره آمریکا نیاز دارد.

حامیان جوانان و قانونگذاران مدت ها است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت را متهم می کنند به اینکه چنین رسانه هایی تاثیرات مخربی برای کودکان دارند. چنین تاثیراتی شامل کاهش مدت زمان تمرکز افراد بر روی یک موضوع، تاثیرات فیزیکی منفی و آسیب پذیری جوانان و نوجوانان در برابر افراد مهاجم و تهدیدکنندگان آنلاین است.

این مقام دولتی آمریکایی در مقاله خود نوشت: اکنون زمان آن رسید که برچسب هشدار بر روی اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی الصاق و در آن عنوان شود که رسانه های اجتماعی با خطرات قابل توجهی برای سلامت روان نوجوانان همراه هستند.

رویترز نوشت: شرکت های رسانه های اجتماعی مانند تیک تاک، اینستاگرام و فیسبوک از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند.

مدیران این شرکت ها و پیام رسان های ایکس و دیسکورد، ژانویه (دی) گذشته در جلسه ای که با هدف سلامت کودکان در فضای اینترنت تشکیل شد، با سوالات جدی سناتورهای آمریکایی مواجه شدند و لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه با بیان این که «دست آنها به خون آغشته است» آن ها را به دلیل ناتوانی در حفاظت از کاربران جوان در مقابل مهاجمان جنسی مورد انتقاد شدید قرار داد.

برخی از ایالت های آمریکا در حال بررسی قانونی برای محافظت از کودکان در مقابل تاثیرات مخرب رسانه های اجتماعی از جمله اضطراب، افسردگی و دیگر اختلالات روانی هستند.

قانونگذاران ایالت نیویورک ماه جاری میلادی قانونی را تصویب کردند که پلتفورهای رسانه های اجتماعی را از ارائه محتواهای اعتیادآور برای کاربران زیر ۱۸ سال بدون اجازه والدین آنها منع می کند.

ران دسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا نیز مارس گذشته طرحی را امضا کرد که کودکان زیر ۱۴ سال را از استفاده از اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی منع و استفاده از آنها را برای نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله مشروط به اجازه والدینشان می کند.

به گزارش ایرنا، جراح کل ایالات‌متحده پیشتر نیز نسبت به استفاده بی‌رویه کودکان و نوجوانان آمریکایی از رسانه‌های اجتماعی هشدار داده بود.

مورتی در توصیه ای ۲۵ صفحه ای نسبت به خطرات استفاده بی‌رویه کودکان و نوجوانان از رسانه‌های اجتماعی و تاثیر منفی آن بر سلامت روان هشدار داد و عنوان کرد : اگرچه برخی از مزایای رسانه های اجتماعی برای نوجوانان از جمله ابراز وجود و حس ارتباط میان افراد در جوامع اقلیت و یا افراد دارای معلولیت است اما خطرات احتمالی استفاده از این رسانه ها با صرف وقت در اینترنت را نباید دستکم گرفت.

نظر شما