شناسهٔ خبر: 67241509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عید غدیر اتصال جریان رسالت با امامت و ولایت است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه عید غدیر خم اتصال جریان رسالت و امامت و تکمیل‌کننده رسالت است، گفت: پیوند عمیق رسالت و امامت در جای جای مناسک حج دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با تبریک عید قربان که آن را پشت سر گذاشتیم و عید غدیر خم که عید ولایت است و آن را در پیش داریم، اظهار داشت: در نگاه دینی بحث هدایت مردم یک اصل مهم است که انبیاء الهی و در ادامه آن ائمه هدی (ع) همه ماموریت سنگین و مهم این هدایت را از سوی خداوند با عهده داشتند.

وی با بیان اینکه رسالت و نبوت یک جریان بسیار پررنگ از بدو خلقت انسان از سوی خداوند تبارک و تعالی در ارتباط با همه توده‌های مردم مطرح بوده است، گفت: حضرات انبیاء در این مسیر مرارت‌ها، سختی‌ها و رنج‌های فراوانی را متحمل شدند تا بتوانند وظیفه خود را در بحث هدایت مردم به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اشاره به اینکه جریان رسالت و نبوت از ابتدا تا نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان آخرین سفیر الهی ادامه یافته است، افزود: پس از آن ما با جریان تکمیل‌کننده رسالت که جریان امامت است، مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه روز عید غدیر خم در واقع پیوند و اتصال جریان رسالت و نبوت با جریان امامت و ولایت است، ادامه داد: به همین دلیل عید غدیر خم یکی از مهمترین رخدادها و حوادث در تاریخ بشر و آن هم به دست با کفایت حضرت علی علیه السلام است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه حضرت علی علیه السلام تربیت یافته نبی مکرم اسلام (ص) بوده و شخصیتی است که در کنار پیامبر بزرگوار اسلام (ص) رشد و نمو کرده است، گفت: آن حضرت هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ زمانی و فکری کاملاً در خدمت و متصل به پیامبر (ص) بوده است.

وی با بیان اینکه مشیت خداوند تبارک و تعالی بر این قرار گرفته است که سر سلسله امامت حضرت علی علیه السلام با این ویژگی‌های ارزشمند باشد، افزود: عید غدیر خم پیوند امامت و رسالت را به تصویر می‌کشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عید سعید، ارزشمند و فرخنده غدیر خم که عید امامت و ولایت و یکی از بزرگترین اعیاد بشر محسوب می‌شود، گفت: نه تنها این عید که دهه امامت و ولایت که از عید قربان تا عید غدیر است نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی به برگزاری مناسک حج به عنوان یک رخداد و عبادت مهم، اشاره کرد و ادامه داد: هر ساله در این ایام این مناسک برگزار می‌شود و مسلمانان از سراسر جهان در کانون خانه خدا و بیت‌الله الحرام دور هم جمع می‌شوند و در جریان مهمترین مسائل اجتماعی و سیاسی جهان اسلام قرار می‌گیرند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم حج، بحث امامت است گفت: از همان ابتدا حج بحث رسالت و نبوت به صورت پررنگ دیده می‌شود و در جای جای این عمل عبادی جلوه‌هایی از پیوند عمیق رسالت و نبوت و امامت و ولایت را مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/511/

نظر شما