شناسهٔ خبر: 67241043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار ایلام بر تداوم رویکرد تحولی در اداره دانشگاه فرهنگیان استان تاکید کرد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه رویکرد تحولی در دانشگاه فرهنگیان ایلام باید استمرار داشته باشند، گفت: این نهاد از لحاظ کیفی و کمی ارتقا یافته و ما هم کمک خواهیم کرد که این تحول ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا در نشست با هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان، اظهار داشت: توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از موضوعات مهم در استان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به‌عنوان پایه تحصیل علم و دانشگاه‌ها هم عصاره تحول بنیادین هستند، افزود: دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم نقشی کلیدی در سند تحول بنیادین ایفا می‌کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است، یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان باید مسیر تکمیلی مقاطع تحصیلی را برای دانشجویان شاغل به تحصیل فراهم کند تا آنان به رتبه استادی دانشگاه هم دست پیدا کنند.

بهرام‌نیا بیان داشت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی رشد چشمگیری داشته است که این گویای فعالیت رییس و مجموعه دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان انکه جایگاه دانشگاه های استان در مقیاس ملی قابل قبول است، عنوان کرد: برای توسعه تجهیزات و تامین اعتبار برای برخی پروژه های دانشگاه فرهنگیان در حد توان استان کمک خواهیم کرد.

استاندار ایلام هنر مدیران را در جذب اعتبارات از مرکز ذکر کرد و گفت: ۸۵ درصد اعتبارات، متمرکز در وزارتخانه است بنابراین باید مدیران از مرکز پیگیر جذب اعتبارات باشند.

نظر شما