شناسهٔ خبر: 67240874 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نقش زندانیان گلستانی در توسعه اکوسیستم فناوری استان اجرایی شد

بخشی از روند تولید یکی از شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری گلستان به زندانیان واگذار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان شرکت فن‌آوران هنری تیله آبی، از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری گلستان به منظور بهره‌وری از ظرفیت و پتانسیل زندانیان، بخشی از روند تولید خود را در زمینه صنایع دستی به زندانیان استان گلستان واگذار کرد.سال گذشته بود که پارک علم و فناوری گلستان و اداره کل زندان‌های استان به منظور توانمندسازی و اشتغال فناورانه زندانیان و ارتقاء زندانبانی نوین از طریق فناوری‌های جدید تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

پس از گذشت تنها چند ماه از امضای این تفاهم‌نامه، شرکت فن‌آوران هنری تیله آبی (عضو پارک علم وفناوری گلستان) در راستای بهره‌وری از پتانسیل زندانیان، بخشی از روند تولید خود را در زمینه صنایع دستی به زندانیان استان گلستان با نظارت خود واگذار کرده است.

این شرکت فناور و خلاق با برند بافدنیوم که تولیدکننده عروسک‌ و تابلوهای بافتنی است، در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی روز و آموزش آنلاین به زنان سرپرست خانوار ساکن در 10 استان کشور، اقدام به تولید محصولات خود می‌نماید.

گفتنی است، یکی از کلیدی‌ترین اهداف این شرکت، ایجاد درآمد مستمر و پایدار برای زنان ساکن در روستاها و حاشیه نشین در کل کشور است؛ بطوری که شعار این شرکت "کارگاهی به وسعت ایران" می‌باشد.

 

 

نظر شما