شناسهٔ خبر: 67240733 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چگونه با کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب و برق کولر آبی جایزه دریافت ک... -

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- مشترکان می‌توانند با استفاده از چند راهکار ساده، مصرف آب و برق کولرهای آبی را ۲۰ درصد کاهش داده و از جوایز برخوردار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وسایل سرمایشی از عمده‌ترین مصرف‌کنندگان برق کشور به شمار می‌روند. این وسایل حدود ۳۲ هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند.

مشترکانی که از کولرهای آبی برای سرمایش خود استفاده می‌کنند می‌توانند با بکار بستن چند راهکار ساده ضمن کاهش ۲۰ درصدی در مصرف آب و برق این کولرها از جوایزی که برای کاهش مصرف در نظر گرفته شده برخوردار شوند.

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به مصرف آب و برق کولر آبی کمک کند نصب سایه‌بان بر روی این کولرها است و نصب این سایه‌بان‌ها که در بازار فراوان عرضه شده‌اند هم مصرف آب و هم مصرف برق را کاهش داده و خنکی بیشتری وارد منزل می‌کند.

راهکار دیگر تعویض پوشال‌های کولرهای آبی است هرچه پوشال کولر جدیدتر باشد هم خنکی مطبوعی می‌دهد و هم مصرف آب و برق را کاهش می‌دهد.

راهکار دیگر عایق‌کاری کانال‌های کولر است که از پرت سرما کاسته می‌شود و کولر نیاز نخواهد داشت آب و برق بیشتری مصرف کند تا خنک‌تر باشد.

همچنین قراردادن کولر آبی روی دور کند کمک خواهد کرد هم در مصرف آب و هم در مصرف برق ۲۰ درصد صرفه‌جویی شده و به‌این‌ترتیب از جوایز برخوردار شد.

امسال وزارت نیرو برای تشویق مشترکان به مشارکت بیشتر در طرح‌های مدیریت مصرف ۸۰ جایزه علاوه بر پاداش‌های سال گذشته برای مشترکان صنعت برق در نظر گرفته است.

علاوه بر این پویش باانرژی نیز با قرعه‌کشی‌ها روزانه، هفتگی و ماهانه به مشترکان صنعت برق جوایزی شامل خودرو، کمک‌هزینه خرید لوازم‌خانگی، اینترنت، لوازم الکترونیکی و سایر جوایز در نظر گرفته است.

همچنین شرکت آب و فاضلاب هم برای مشترکانی که رعایت مصرف داشته باشند جوایزی خواهد داد.

نظر شما