شناسهٔ خبر: 67240238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پوتین: روسیه و کره شمالی در حال حرکت به سمت اتحاد در برابر فشارهای غرب هستند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آستانه سفر به کره شمالی در مقاله‌ای نوشت که دو کشور در حال حرکت به سمت همکاری نزدیک‌تر و اتحاد در برابر فشارهای غربی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های روسی اعلام کردند که پوتین در مقاله‌ای در روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت، همکاری نزدیک‌تر مسکو و پیونگ یانگ حاکمیت آنها را تقویت کرده و ۲ کشور را برای مقاومت در برابر فشارهای غربی متحد می‌کند.

پوتین همچنین تاکید کرد که کره شمالی «شریک همفکر و ثابت قدم» روسیه بوده و خواهد ماند.

وی افزود: ما از حمایت تزلزل‌ناپذیر جمهوری دموکراتیک خلق کره از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و همبستگی آنها با ما در مسائل مهم بین‌المللی و اشتیاق آنها برای دفاع از اولویت‌ها و دیدگاه‌های مشترک ما در سازمان ملل بسیار قدردانی می‌کنیم.

پوتین وعده داد که روابط با کره شمالی را به سطح بالاتری ارتقا داده و از تلاش‌های پیونگ یانگ برای دفاع از خود در مقابل «تهدیدهای نظامی، باج‌خواهی و فشار آمریکا» حمایت کند.

وی تاکید کرد که ۲ کشور در ۷۰ سال گذشته روابط و مشارکت خوبی بر اساس برابری، اعتماد و احترام متقابل ایجاد کرده‌اند.

یوری اوشاکوف دستیار پوتین در امور سیاست خارجی دوشنبه گفت که رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در یک «سفر رسمی و دوستانه» به کره شمالی سفر می‌کند.

وی گفت، چندین سند در این سفر امضا خواهد شد که یکی از آنها «پیمان مشارکت راهبردی» است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ۹ ماه پیش در سفری به شرق دور روسیه با پوتین دیدار کرده بود.

سفر پوتین به کره شمالی در حالی انجام می‌شود که مسکو و پیونگ یانگ تحت تحریم‌های شدید غرب قرار دارند و گرم شدن روابط آنها موجب نگرانی در اروپا و آمریکا شده است.

غرب مدعی است که کره شمالی به روسیه سلاح داده و مسکو از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است. اما مسکو و پیونگ یانگ این اتهام را رد کرده‌اند.

نظر شما