شناسهٔ خبر: 67240051 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پیش‌بینی جدید فعالان بازار طلا از قیمت‌ها؛ طلا به کف قیمتی رسید؟

فعالان بازار طلا همچنان، تمایلی به معامله ندارند و ترجیح می‌دهند نظاره‌گر روند قیمت دلار و نتیجه انتخابات باشند.

صاحب‌خبر -

قیمت طلا و سکه در دو روز ابتدایی هفته جاری در حالی آرایش نزولی گرفت که بازار‌های جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند و قیمت دلار با افت پلکانی، یک کانال عقب‌نشینی کرد.

به گزارش تجارت نیوز، اونس طلا در بازگشایی بازار‌ها کاهشی است و این موضوع، احتمال عقب‌نشینی قیمت در بازار طلا را در روز سه‌شنبه تقویت می‌کند.

قیمت طلا و سکه در شروع هفته پایانی خرداد متاثر از کاهش پلکانی قیمت دلار بازار آرام با شیب نزولی را پشت سر گذاشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با وجود اینکه هفته جاری، تعطیلات عید قربان را نیز در خود جای داده و بازار طلا به رسم سال‌های گذشته باید با افزایش تقاضا مواجه می‌شد، اما طی دو روز گذشته، بازار همچنان راکد بود و قطعات سنگین سکه و طلا کاهش قیمت بیشتری داشتند.

فعالان بازار فلز زرد همچنان تمایلی به معامله ندارند و ترجیح می‌دهند نظاره‌گر روند قیمت دلار و نتیجه انتخابات باشند. در شرایط فعلی علاوه بر بازار ارز در بازار طلا و سکه، نوعی ثبات و رکود حاکم است و روند قیمت نیز اندکی کاهشی است. تحلیلگران بازار‌های مالی برای بازار طلا در روز‌های منتهی به هفته پایانی خرداد روند آرامی را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند روز‌های پایانی ماه و کاهش نقدینگی، به رکود بازار‌های مالی دامن می‌زند.

پیش‌بینی جدید فعالان بازار طلا از قیمت‌ها / طلا به کف قیمتی رسید؟///

اونس جهانی کاهشی شد

اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۲۵ دلاری ایستاده است. اونس جهانی نقره نیز با رقم ۲۹ دلار و ۲۸ سنتی معامله می‌شود و افت ۲۸ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز یکشنبه روی رقم ۵۵ هزار و ۶۰۲ تومانی معامله شد. سکه امامی در کانال ۳۹ میلیونی بسته شد.

سکه امامی روز یکشنبه ۲۷ خرداد روی رقم ۳۹ میلیون و ۹۵۹ هزار تومانی معامله شد و سکه بهار روی قیمت ۳۶ میلیون و ۷۹۵ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب روی رقم ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بسته شدند و سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد.

قیمت طلا در دومین روز معاملاتی هفته افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۴ میلیون و ۵۷۹ هزار تومانی معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار روی رقم سه میلیون و ۳۶۵ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی معامله شد.

نظر شما