شناسهٔ خبر: 67238940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی؛

صداوسیما و کانون‌های خدمت رضوی کرمان اتاق فکر تشکیل می دهند

کرمان_ مدیر کانون خدمت رضوی استان کرمان از تشکیل اتاق فکر صداوسیما وکانون خدمت رضوی استان کرمان برای توسعه و ترویج فرهنگ رضوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کاظمی پور، صبح سه شنبه دیدار با مدیرکل صداوسیما با تاکید بر نقش مؤثر رسانه ملی در توسعه و ترویج فرهنگ رضوی اظهار داشت: اگر مشاهده می‌شود که فرهنگ امام رضایی در جامعه ما کم رنگ شده است، دلیلش عدم معرفی صحیح معارف و کلام اهل بیت (ع) است و رسانه‌ها در این زمینه تأثیر و نقش مهم و کلیدی در معرفی سخن و معارف اهل بیت (ع) دارند.

وی با بیان اینکه خادمی حضرت رضا (ع) تنها به لباس خادمی و حضور در حرم مطهر منحصر نمی‌شود افزود: اینکه انسان بداند کجا هست، چه مسئولیت و جای گاهی دارد، بسیار با اهمیت و ارزشمند است، رفتار، گفتار، منش، معاشرت و زندگی خادم باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد؛ بطوری که رضایت و خشنودی حضرت رضا را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان قریب به ۹ هزار خادم یار و یاور رضوی مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند اظهار داشت: کانون‌های خدمت رضوی در کشور از کارهای حسنه و ماندگار حضرت آیت الله رئیسی در زمان تولیت آستان قدس رضوی می‌باشد که خدمت محدود به حرم مطهر نمی‌باشد و همه اقشار در هر کجا که هستند و در هر پست و مقامی و لباسی می‌توانند به آستان حضرت امام رضا علیه السلام به محرومین و نیازمندان خدمت کنند.

کاظمی پور، از مدیرکل صداوسیمای استان کرمان خواست تا با تولید محتوا یا انعکاس فعالیت‌ها و خدمات کانون‌های خدمت رضوی از طریق رسانه ملی فرهنگ رضوی را تعریف و توسعه داده شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام رضا علیه السلام ملقب به امام مهربانی‌ها هستند گفت: باید از طریق رسانه‌ها مهر و محبت رضوی در سطح جامعه توسعه پیدا کند.

احمد علیرمضانی، مدیرکل صداوسیما استان کرمان نیز با اشاره به حدیث حضرت رضا علیه السلام رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا، (خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند) گفت: اگر مردم بدانند که امام رضا علیه السلام در حق ایشان دعا کرده است قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ رضوی گفت: اتاق فکر صداوسیما و کانون‌های خدمت رضوی کرمان با حضور همه نخبگان فرهنگی و خادمیاران رسانه‌ای و کارشناسان صداوسیما تشکیل خواهد شد تا برای تولید محتوا برای توسعه و ترویج فرهنگ رضوی از طریق شبکه‌های استانی صدا و سیما برنامه ریزی شود.
 

مدیرکل صداوسیما در ادامه بر استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: معاونت فضای مجازی صداوسیمای کرمان برای توسعه و ترویج فرهنگ امام رضایی با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی تولیدات چند رسانه‌ای خواهد داشت

شایان ذکر است که در این دیدار معاون فرهنگی، دبیر شورای کانون‌های خدمت رضوی و مسئول روابط عمومی استان و معاونین صداوسیما نیز حضور داشتند.
 

نظر شما