شناسهٔ خبر: 67235523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

پزشکیان خطاب به قاضی زاده: اینهایی که می گویند ما می توانیم چرا نتوانستند؟ مگر قرار نبود یک میلیون خانه بسازند؟ مگر قرار نبود با یک میلیون تومان، شغل ایجاد کنید؟

پزشکیان بیان کرد: مگر قرار نبود یک میلیون مسکن درست کنیم؟ بیش از ۳۰۰ هزار مسکن ساخته نشد. مگر نگفتند با یک میلیون تومان شغل ایجاد کنند چرا نشد؟ نمی‌خواهم وارد آن قصه‌ها شوم. در آن جمع یکی گفت با یک میلیون، شغل ایجاد می‌کند، این توهین به شعور آدم بود. مگر قاضی زاده نمی گفت در سه روز مشکل بورس را حل می کنم؛ پس چه شد؟  شعار بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش صراط به نقل از انتخاب، پزشکیان در بخش چهارم صحبت‌های خود اظهار داشت: تنها کاندیدی بودن که زمان ثبت نام گفتن سیاست‌های کلی و قانون برنامه را اجرا خواهم کرد و گفتند برنامه نداری. در اشکالی که شورای نگهبان به برنامه گرفته آمده است که «دولت برای تهیه برنامه‌ها اقدام کند» یعنی قرار است برنامه‌ای در رابطه با آن ۲۶ بند تدوین شود نه ۱۰۰۸ هدف و ۱۱۹ ماده.
 
پزشکیان افزود: ما که گفتیم نسخه بانک جهانی که ۴۰ کشور موفق را بررسی کرده را اجرا کنیم. شما بفرمایید کدام مملکت غیر از این راه را رفتند و نتیجه گرفتند؟ مسیولیت، روش اجرا و پاسخگویی سه اصل مهم است. این‌هایی که می‌گویند ما می‌توانیم چرا نتوانستند؟
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مگر قرار نبود یک میلیون مسکن درست کنیم؟ بیش از ۳۰۰ هزار مسکن ساخته نشد. مگر نگفتند با یک میلیون تومان شغل ایجاد کنند چرا نشد؟ نمی‌خواهم وارد آن قصه‌ها شوم. در آن جمع یکی گفت با یک میلیون، شغل ایجاد می‌کند، این توهین به شعور آدم بود. مگر قاضی زاده نمی گفت در سه روز مشکل بورس را حل می کنم؛ پس چه شد؟  شعار بود.
 
پزشکیان افزود: در دنیا مشکل نبود راه حل نداریم. مشکل کشورهای در حال توسعه و عقب مانده، نبود انسان‌هایی است که علم، مهارت و انگیزه جهت استفاده از این روش‌ها را داشته باشند. اینکه خودمان می‌توانیم، بدون تجربه و استناد ملی و تجربه بین المللی چگونه می‌توانیم؟ با این نسخه دل و روده مملکت را بیرون می‌ریزیم و نمی‌توانیم جمع کنیم. چرا آدمی که کارشناس نیست سر کار می‌گذاریم.
 
وی تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم در فلان کارخانه آدمی را آورند که اصلاً از آن رشته سر در نمی‌آورد و بدترش کردند. دستاورد داشتن غیر قابل انکار است. می گویم اگر از کارشناسان و خبرگان استفاده نکنیم غیر ممکن است موفق شویم. در ضمن راه حل وجود دارد. باید بر اساس قانون برنامه رفت. حرفم از اپل معلوم بود. همخوانی قانون برنامه و منابع علمی است.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ۴۰ سال است همه دولت‌ها از اول انقلاب گفتند رشد ۸ درصد؟ چرا انجام ندادند؟ چرا حرف‌های می زنیم که اجرا نمی‌کنیم؟ الان ادعا می‌کنیم پشت سرش در اجرا نمی‌توانیم جواب بدهیم. آقای دکتر می‌فرماید ترکیه شکست خورده لطفاً بروند جاده‌ها، مغازه‌ها و بازرگانی آنجا را و مردمش را ببیند چند با تورم بعد جاده ایران را ببینند.
 
پزشکیان اضافه کرد: قبل از انقلاب ترکیه‌ای ها حسرت جاده ایران را می‌خوردند. برید ببینید در یک جاده ۱۲۰ کیلومتری ۸۰ تونل زدند. ما چهار تا تونل می زنیم افتخار می‌کنیم. ما باید بدانیم کجا هستیم تا بدانیم می‌خواهیم چه مشکلی را حل کنیم. ما بدون مشارکت همه، حل مشکلات و راه حل های بین المللی و باز کردن بازار امکان ندارد بتوانیم موفق باشیم.
 
 

نظر شما